|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Må man ha president eller konge/dronning?En venninne av meg spurte; Kan vi ikke bare ha statsminister, da?
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?Statsminister, Storting og regjering holder i massevis. Arvelige statsoverhoder er sååå 1785 spør du meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?Jeg er ikke sikker. Jeg tror vi trenger noen har tid til å nikke og smile og si plattheter, uten å bli lokket til å dele statshemmeligheter eller andre dumme utsagn. Storting, statsminister og regjering har ikke tid til å drive med alle de mottakelsene som kongen tar unna nå. For all del, all den der idrettsgreia kan de bare kutte ut, men de høytidelige audiensene med ambassadører og slikt tror jeg at noen må ta for at vi ikke skal virke helt uhøflige: https://www.kongehuset.no/program
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?Bør sikkert ha en gallionsfigur av noe slag til bukke, nikke, neie og blomster og snorklipp, og som kan vinke fra slottsaltanen, men gudene vet hvem det skulle vært for de politkerne vi har er deltok himla mye rart blant.
|
|
|
#6 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?Vi kunne også tatt loddtrekning en gang i året? Alle innbyggere i landet er med, og den som trekkes må flytte inn på slottet sammen med sin familie for et år. Kan gå både veldig bra og veldig dårlig, men uansett blir man jo kvitt dem igjen snart.
|
|
|
#7 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?
Nja, ligg unna pedofile sexfobrytere er såpass basic at vanlige folk stort sett skjønner den etiketten, utfordringen ser mer ut til å være at moralsk kompass kan bli litt svekket etter for mange år med luksus. Så loddtrekningsordningen er kanskje vel så god? Sist redigert av Galathea : I går kl 09:10. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?Vi kan årne oss sånn som Finland eller Island. Vigdis finbogadottir. Alexander stubb.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?I Sveits går det på rundgang mellom de sju medlemmene i forbundsrådet.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?(Gro bruntland lever jo enda, da, men hun trakk seg fra Oslo bystyre, så tenker hun kanskje selv syns hun er for gammel til å være president.)
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Må man ha president eller konge/dronning?Å finne noen ALLE vil elske ALLTID vil jo være omtrent definisjonen av noe veldig udemokratidsk, men så lenge de ikke skal bedrive politikk, så tror jeg de kan være samlende nok, ganske mange.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|