Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du ha gjort dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-25, 15:25   #22
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du ha gjort dette?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kant (og jeg) mener at det ikke nødvendigvis er konsekvensen av en handling som avgjør om den er uetisk eller ikke.

Er nok dessverre utdatert på Kant. Måtte titte litt raskt over etikk i snl.no før jeg svarte (er det rart jeg elsker å henge på FP? Her lærer jeg så utrolig mye)

Slik jeg oppfatter Kant så representerer han pliktetikken som sier at noen handlinger bare er gale. Så selv om det å skrive dette (teoretisk sett) kan bidra til forskning på OCD vil det fremdeles være galt fordi det å skrive (eller si) det bare er feil?

Jeg vet ikke. Jeg bare kjenner at jeg har en motstand inne i meg bare ved å tenke på det, men jeg vet ikke helt hva motstanden er begrunnet i. Og derfor var det spennende å høre med andre, om de hadde tanker om det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.