Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Umulig å ha en respektfull meningsutveksling blant politikere?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-25, 08:09   #1
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Umulig å ha en respektfull meningsutveksling blant politikere?

Jeg tenker vel at det heller tydeliggjør hvilken retning KrFU er på vei i og at det er mye mer bekymringsverdig. Det er, etter min mening, ekstremt å mene at man skal bære frem et barn som ble unnfangetr ved voldtekt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-25, 08:28   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg tenker vel at det heller tydeliggjør hvilken retning KrFU er på vei i og at det er mye mer bekymringsverdig. Det er, etter min mening, ekstremt å mene at man skal bære frem et barn som ble unnfangetr ved voldtekt.

Dette!

KeFU valgte en konservativ retning ved valget av ny leder, og følger moderpartiets brå høyresving. Eller driver den selv.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-25, 08:52   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja!

Det har helt klart blitt en mer polarisert meningsutveksling og sosiale medier-snutter fyrer opp dette, men det hun uttaler er virkelig skremmende.

Gammel 28-10-25, 09:08   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Dette.

Gammel 28-10-25, 10:33   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker vel at det heller tydeliggjør hvilken retning KrFU er på vei i og at det er mye mer bekymringsverdig. Det er, etter min mening, ekstremt å mene at man skal bære frem et barn som ble unnfanget ved voldtekt.

Enig! Jeg er glad jeg lever i et land hvor et mer eller mindre samlet korps av unge politikere taler ekstremisme midt imot.

Og så tenker jeg at polariserte meningsutvekslinger er en annen, og betimelig, diskusjon, som gjerne også kan løftes. Sammen med medietreningen ungdomspolitikerne får i de ulike partiene og hvordan en podcast ikke er en hyggelig kosesamtale, men faktisk noe politikere må behandle som et hvilket som helst annet medie.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-25, 10:55   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan kan du si at det er helt tydelig hvilken retning KrFU er på vei når det gjelder abort? Hovland er klinkende klar på at KrFU står for en abortgrense på 12 uker. Det er ingenting ekstremt med det. Så mener hun rent personlig selv at man bør bære fram et barn som er unnfanget ved abort. Så lenge hun ikke pålegger noen å bære det fram, så er det like akseptabelt å mene det, som at jeg mener at noen bør ta abort i samme situasjon. Verken hun eller jeg har tenkt å tvinge vårt syn på andre.

Selv er jeg ikke udelt positiv til at man har økt grensen for abort til 18 uker, blant annet fordi det etter min mening satte selvbestemt abort generelt i spill. Jeg tror 12 uker var et akseptabelt kompromiss for folk flest, også for KrF-ere.

Jeg hørte gjennom podcasten i går. Det eneste jeg reagerte på, var at Hovland påstod at etter at det ble åpnet for selvbestemt abort fram til uke 18, så var det bevis for at foster nå ble abortert på bakgrunn av kjønn. Hun påstod at dette hadde hun sett avisoppslag om, og at kilden var en anonym jordmor. Dette reagerte jeg på, for det har jeg ikke sett noe som helst om og fant ikke noe om da jeg søkte.

Ellers syns jeg alt hun sa i den podcasten, var helt greit. Jeg er ikke enig med henne i de aller fleste saker, og jeg føler også at hun mangler erfaring og kunnskap, for eksempel rundt de positive effektene det å forbeholde deler av foreldrepermisjonen til far, har. Men ingenting av dette tilsier at man skal omtales slik hun har blitt omtalt i VG-artikkelen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.