Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
jada det var det.
Og derfor synes jeg dette er vanskelig. For det ER jo mulig hun ikke fikk fornya kontrakt fordi barn osv. men det får vi sannsynligvis aldri vite. Og kvinner er sårbare og særlig de som jobber slik hun.
Man må ikke ta permisjon, men arbeidsgiver er vel heller ikke pliktig til å la deg jobbe så lenge de faktisk betaler?
Eller hvordan er egentlig det?
Jeg antar jo baby har en far som er kompetent så OM hun hadde fått lov ville jo babyen vært ivaretatt lell. Om det hadde vært lurt er noe helt annet….
Jeg tror nok oppdragsgiver har sitt på det tørre når de oppfyller sin del av kontrakten.
Og at hun skulle vært klar til å jobbe dagen etter fødsel, er en ren teorietisk øvelse. Hun gjorde ikke det og ble ikke bedt om det. PÅ den tiden fortalte hun om at hun under fødselen hadde lurt på om hun kunne stille på jobb bare timer sener - noe hun selv avskrev som et tegn på hvor fullstendig overrumplende fødselen var, og hvor lite realitetsorientert hun var - på sin egen snap.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|