|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet? | |||
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
66 | 27,73% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
142 | 59,66% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
6 | 2,52% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
19 | 7,98% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
4 | 1,68% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
3 | 1,26% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Jeg kan bare gjenta, jeg baserer det jeg sier på hva legene sa til meg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
er grønn og fin.
|
Men halloooooooo....
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Men hva når vaksine fører til døden? Setter man ikke da spørsmålstegn ved det? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Ja når gjør det det da? Jeg har konferert vilt med folk jeg kjenner som jobber som barneleger og bortsett fra allergiske reaksjoner har de har ikke vært borti det. Noengang. Uten at det er en garanti for at det ikke skjer, men ekstremt sjelden må det være.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Kusma er ikke en dødelig sykdom, det skrev jeg i sted. Ble artikkelen for lang? Burde jeg delt den opp i en og en komponent?
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Er det egoisitsk for f.eks Maxmilla også som har fortalt konsekvensen av vaksine for sin sønn? Du mener kategorisk at de som ikke vaksinerer er egoistiske? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Det er en del barn som ikke skal ha vaksine. Og nettopp derfor er det så viktig med gruppeimmunitet. For at de som ikke kan få den kan slippe. Og kan slippe å bekymre seg for smitte. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Spørsmålet var om hun synes Maxmilla er egoistisk selv om hun selv har opplevd hva vaksine kan gjøre mot barnet sitt. Personen sier de som ikke vaksinerer er egoistiske. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Hva har det med saken å gjøre? Er du klar over at personen som desperat prøvde å overtale meg til ikke å vaksinere er lege? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget med massevaksinering er nettopp at de som opplever slike konsekvenser likevel skal kunne få immunitet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, jeg sa i et tidligere innlegg at de som ikke tåler vaksine selvfølgelig ikke skal ha det. Dermed enda viktigere at vi som er friske og har friske barn stiller opp. Burde jeg virkelig ha gjentatt noe så selvfølgelig?
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Absolutt når man sier noe så kategorisk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg beklager det. Et viktig poeng og jeg ønsker virkelig ikke at de som har barn som ikke kan vaksineres overhodet skal ha noe som helst dårlig samvittighet for det. Om noen her som har et slikt barn oppfattet det sånn så ber jeg om unnskyldning.
|
|
|
#15 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Jeg tror de fleste fikk med seg hva du mente. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
En av disse kjenner jeg. Hun sliter fremdeles med valget.
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Jeg synes du er svært usaklig. Det er ingen som sier at du lyver, bare at du dropper å se disse triste tingene i sitt rette perspektiv.
Vel, du gadd i hvert fall ikke lese det jeg sakset inn om røde hunder i USA på 60-tallet i innlegg 121, så her kommer det en gang til:
12,5 millioner rapporterte smittede resulterte i TJUE TUSEN barn med misdannelser, SEKS TUSEN TO HUNDRE dødfødte og anslagsvis FEM TUSEN aborter! Over TRETTI TUSEN skadede eller døde barn! Tror du vi hadde fått de samme tallene om vi hadde vaksinert 12,5 millioner mennesker mot røde hunder?!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|