Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-25, 22:00   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Gruffer med Timar over sykt dyr: hest med Hovbyll to dager før stevne. Viktigst at hesten blir bra, satser på at det holder med jobben som hovslager gjorde, tipper det er halve prisen av dyrlege.

Gammel 04-09-25, 13:01   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Gruffer med Timar over sykt dyr: hest med Hovbyll to dager før stevne. Viktigst at hesten blir bra, satser på at det holder med jobben som hovslager gjorde, tipper det er halve prisen av dyrlege.

Den er kjip Håper det holder med smed, det gjør jo gjerne det med hovbyll.
Hesten vår fikk forresten brudd i hoven dagen før vi skulle reise på stevne Det er vel 6 uker siden nå og forhåpentligvis er hun igang med opptrening om to uker.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 04-09-25, 21:52   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Den er kjip Håper det holder med smed, det gjør jo gjerne det med hovbyll.
Hesten vår fikk forresten brudd i hoven dagen før vi skulle reise på stevne Det er vel 6 uker siden nå og forhåpentligvis er hun igang med opptrening om to uker.

Vi er jo relativt ferske hesteeiere så alle slike ting gjør meg nesten mer stressa enn om ungene blir syk. Brudd i hov hørtes fælt ut men antagelig hakket bedre enn knekt fot.

Gammel 04-09-25, 22:00   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et barn som skal stemme for første gang. Og jeg tror det blir FRP.

Gammel 05-09-25, 00:35   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Å hjelpes, skjønner at den er lei. Men demokrati er demokrati.

Jeg har allerede begynt å snakke med 12-åringen min om å stemme for fellesskapet og for at folk flest skal få det bedre, ikke bare egen nesetipp og lommebok. Så får vi se om det holder.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 05-09-25, 07:08   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Den er kjip ja....

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 05-09-25, 08:34   #7
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det frykter jeg at jeg har også ...

(Jeg oppfordrer hen likevel til å bruke stemmeretten sin, og tar heller opp forhåpentligvis relevante temaer når hen er til stede.)

Gammel 05-09-25, 11:33   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Oioioi, da hadde mine blitt arveløse. Det vet de godt. -Men det er hemmelig valg, og det er ingenting å arve, så alle vet også godt at trusselen er av det symbolske slaget.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 05-09-25, 11:34   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Oioioi, da hadde mine blitt arveløse. Det vet de godt. -Men det er hemmelig valg, og det er ingenting å arve, så alle vet også godt at trusselen er av det symbolske slaget.

sånn er det her også.

Gammel 06-09-25, 05:49   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg trwff noen slektninger en dag vi var på butikken og de hadde vært og forhåndsstemt. Det fremkom i samtalen en ca lik mening. De vet hva de skal stemme ellers blir de arveløse. Bare at.... Det er motsatt. Far flagger jobsin politiske mening åpenbart på fb når han liker og deler Sylvi sine poster. Så ungene er godt oppdratt og vet hva de har med å stemme, ja

Jeg har en 17 åring og prater en del om at jeg og mannen ikke er enige politisk, men vi er ikke dønn komplett uenige heller. Og forsøker å få frem at det handler om hva vi mener er den beste måten for fellesskapet. Og legger fokus på fellesskapet. Vi ønsker penger til skolebøker til ungene og en sykehjemsplass til oldemor, trygge veier, er sikkerhetsnett for de som trenger det, jeg kan fint minne om at de årene det var brillestøtte var vi hyppige forbrukere av den, men at man må se lenger enn sin egen nesetipp.

Desverre er det jentene som er mest interessert i å høre på meg og eldste har visst fått nok politikk prat nå, helt uten at jeg får vite hva han synes. Godt det er to år til han kan stemme. Vi får snakke mye. De vokser jo opp og skal vite at ca 2 av 5 stemmer Frp. Så det gjelder beviselig foreldrene til flere av vennene deres. Jeg vil ikke ty til slike nedrige personkarakteristikker som lederen for partiet gjorde i går, jeg vil ikke at de skal gå og tenke at foreldrene til vennene deres er dårlige mennesker heller. Men jeg vil de skal vite at det er ok å ha andre meninger enn hva vennene har. Og at det er en veldig ok ting å gjøre å tenke litt lenger enn egen nesetipp og egen lommebok.

At valg handlet om hva man står for. Og at det er lov å være uenige, men at man skal respektere hverandre. Det er mulig å være enige om å være uenige. Det er greit å påpeke at man mener det er faktafeil eller at man har en annen mening. Det er ikke greit med personangrep.

Gammel 06-09-25, 07:57   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så stressa. Kjenner det fysisk i kroppen, og hodet spinner. Jeg har bare avslappende planer denne helgen, rydde litt i hagen og strikke ferdig en genser. Det holder nok ikke, jeg må finne mer så hodet kan koble mer av. Jeg vet bare ikke hva.

Gammel 05-09-25, 07:08   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Vi er jo relativt ferske hesteeiere så alle slike ting gjør meg nesten mer stressa enn om ungene blir syk. Brudd i hov hørtes fælt ut men antagelig hakket bedre enn knekt fot.

Kjenner den følelsen ja.... Dessverre er det bare å bli vant med det. Er jo stadig vekk noe med hestene synes jeg.

Det var heldigvis et ukomplisert brudd, så forhåpentligvis er hun igang igjen om et par uker. Hesten er ihvertfall klar

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 06-09-25, 20:33   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Jeg høyner med hest som fikk hovbyll samme dag som stevne Så nå har vi to halte hester.... Forhåpentligvis går dette fort over.

løve70 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.