Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-25, 17:11   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme en hovedmelodien?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det har jeg alltid lurt på. Jeg har normalt gehør og kan synge rent, men klarer ikke å synge en annen stemme enn de andre i en gruppe / et kor så lenge jeg hører hva de andre synger. Det blir bare tull og falskt.

Klarer du synge hovedstemmen på en sang du kan godt om noen ved siden av deg synger andrestemmen?

For å trene opp det kan du for eksempel finne karaoker på youtube der alle koringer er med, og så synger du hovedstemmen selv. Og gjerne duetter eller sanger som går tostemt. Det er god trening på å holde sin egen stemme iallfall.

Eksempler på duetter man kan finne der bare ene stemmen er i filen:
Islands in the stream
California Dreamin
Stumblin in
Aint no mountain high enough
Breaking Free
Shallow
Die With A Smile

"Alene" sanger
Lovefool
Dreams
Zombie
(Generelt Cardigans- og Cranberries-sanger)
Masse Abba ...

Sist redigert av Fluke : 02-09-25 kl 17:17.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.