Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om MDG

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-25, 13:56   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om MDG

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, men de henter informasjon fra internett, så de sprte meg for mye tid med å lete frem informasjonen selv. jeg spurte hva mener det og det partiet om den og den saken.
Blir litt det samme som valgomat følte jeg. I alle fall stemte svarene KI ga meg set samme som valgomatene hadde gitt meg tidligere.

Men, altså, den KI-en dere antakeligvis bruker, sånn som ChatGPT, er store språkmodeller. Den husker ikke informasjon, det har ikke noen databank med kunnskap. Den går ikke ut på internett og leter etter informasjon til deg når du spør den, den setter sammen det den mener er et sannsynlig svar ut fra alle setningene den er blitt matet med. Ingen vet hva den er blitt matet med, men det har lekket at en del av dem er blitt foret med f.eks. Youtube og Reddit.

KI-ekspert Inga Strünke sier:

– Språkmodeller er lagd for å skrive gode setninger, ikke for å undersøke virkeligheten.
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/f...mke-1.17398359

Det er lett å få ChatGPT til å si de villeste ting, på det mest mest troverdige vis, med (oppdiktede) kilder og alt sammen. Dette kan på ingen måte sammenlignes med en kvalitetssikret valgomat laget av mennesker i et mediehus du har tillit til, selv om det ser påfallende likt ut.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 27-08-25 kl 14:05.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.