Sv: Er dette ironi?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Hvis du synes det er en selvfølgelig at andre tar over typisk foreldreansvar og obsiktsvekkende om det ikke skjer, så slår det meg at du faktisk kanskje er en av de bortskjemte?
Jeg synes det er en nedrig måte å diskutere på, når andre i diskusjonen stemples.
Jeg synes at det å dele på arbeidet er noe annet enn å dele på ansvaret. Og det har jo noe med nærhet å gjøre. Jeg ville uten å nøle tilby meg å hjelpe mødre med små barn med "daglige gjøremål" hvis jeg var sammen med de i en lengre periode. Klart, er man innom 2 timer på besøk, er det en annen setting. Men hvis man bor nært, barna går ut og inn hos hverandre, man er på ferie sammen etc Og igjen - hvis mødrene ikke ønsket hjelp, så er det lov, men jeg tenker det er natulig å utføre arbeidsoppgaver når man er sammen. Jeg tar feks av bordet (men spør først) hvis jeg er på middag hos noen. Synes ikke jeg "tar over ansvaret", bare at jeg gjør en liten arbeidsoppgave.