Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-25, 10:35   #901
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd

Input, kan du ha fått boardingkort tilsendt i SAS appen eller på epost? Det er verdt å logge seg inn på nettsider eller i appen og sjekke.

Jeg gruffer litt over været som pøser regn over fotballspilleren min, og litt mer over været som pøste vann på hun som skulle på hengekøyetur i går, slik at jeg måtte farte rundt seint på kvelden med både våte barn og vått utstyr. Gjesp! Blir jo ikke akkurat mer våken her på hjemmekontoret heller, av dette været.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 10:58   #902
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke SAS-appen. Burde sikkert hatt det, men tenkte ikke på å lage en egen konto tilknyttet jobbepost. Jeg er av prinsipp ikke medlem av «kundeklubber». Fikk tilsendt boardingkort, men bare som en lenke som ikke virker lenger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 10:59   #903
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har ikke SAS-appen. Burde sikkert hatt det, men tenkte ikke på å lage en egen konto tilknyttet jobbepost. Jeg er av prinsipp ikke medlem av «kundeklubber». Fikk tilsendt boardingkort, men bare som en lenke som ikke virker lenger.

Prøv å laste den ned nå, med jobb-eposten din? Jeg vet ikke om det virker, altså, men tidligere reiser vil i hvert fall vises der.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 11:02   #904
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forsøkt det, og blitt medlem i kundeklubben. Men bookingnummeret mitt virker ikke mer og han fyren på chat har ingen flere forslag.

Håper at statsforvaltningen er smidige her, hvis ikke mister de en sensor. Jeg hadde så mye trøbbel for noen år siden at jeg bare ga opp reiseregning, men det var jo litt lettere når det var togbilletter for 600 kr.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 11:04   #905
Input

Input sin avatar

Standard

Personen på chat sa at ikke kan gi meg boardingkort fordi det er min private informasjon. Mulig det var noe som ble borte i dårlig språk her, men…

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 11:39   #906
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De der reiseregningene koster samfunnet myyye tid altså. Jeg ville bare prøvd å sende inn reiseregninga med en kommentar om at boardingkort ikke er tilgjengelig, men legge ved en eller annen bekreftelse på av du var til stede som sensor. Det verstes om skjer er at du får den i retur.

Jeg bruker reisebyrå til jobbreiser, og da får jeg en såkalt flown ticket confirmation tilsendt et par dager etter reisa som jeg legger ved reiseregninga. Bruker aldri boardingkort. Kan du be sas om å sende deg en sånn?

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 11:43   #907
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Reiseregning hos DFØ. For oss som aldri noensinne reiser noe sted med jobb, hadde det vært fint om de sa i fra FØR det er for seint at jeg trenger boardingkort, og ikke bare kvittering, for å få tilbake pengene for en flyreise.

Så sant det ikke er altfor lenge siden, kan du få en kvittering fra reisebyrået dere bruker der det står «flown.» Den aksepteres overalt, mener jeg.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 16:50   #908
Input

Input sin avatar

Standard

Reisebyrå. Det hadde vært noe. Må nok bestille og legge ut selv, gitt. Og jeg spurte SAS om hva som helst av bekreftelse på at jeg hadde flydd, men de kunne ikke hjelpe meg i det hele tatt. Fordi det er mine personlige opplysninger, kan de ikke sende dem til meg.

Heldigvis aksepterte statsforvaltningen forklaringen min.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-25, 17:40   #909
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Rart at det er så ulikt; jeg er sensor hvert år, og stafsforvalteren organiserer flybilletter for alle via reisebyrå. Flown-kvittering kommer et par dager etter.

Forøvrig kan du legge inn reisen i appen sjøl om den er knytta opp mot en annen e-post enn den du vanligvis bruker.

Gammel 23-06-25, 21:21   #910
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi må også legge inn flown delen av kvitteringen. Men godt se godkjente den. De må jo informere på forhånd. Et boarding kort er jo heller ikke informasjon om at det faktisk er brukt, bare at du har sjekket inn.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 24-06-25, 10:52   #911
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer også reiseregninger i DFØ-appen, og har aldri blitt spurt om noe boardingkort. Når vi reiser kollektivt på landjorda trenger vi ikke kvittering engang. (Les: jeg trenger ikke å legge inn noen billett når jeg tar toget til Sandvika for å gå i et møte.)

Gammel 24-06-25, 11:18   #912
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sovet skikkelig dårlig i natt og dagen i dag som skulle være så produktiv er bare tull.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-06-25, 13:20   #913
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bilen er på verksted. Tredje verkstedet på et år som skal forsøke å fikse problemet med at den ikke lager lys i alle lusene på tilhengeren.

Tine kl 8 i dag, skulle ta et par timer så jeg etterlyste rapport fra mannen etter lunsj og fikk dette svaret

"De har støtt på uventede utfordringer, noe med at det ikke var samsvar mellom kabler, teknisk sjef skulle se på det etter lunch nå en gang etter 13. Jeg forbereder meg foreløpig på å hente på sommerskole og potensielt å hente deg.."

Jeg forbereder meg derfor mentalt på både en mye lenger arbeidsdag enn jeg hadde tenkt, jeg skulle jo gå 1430 og hente bilen og hente minstemor på sommerskole 15. Og på å tråle finn.no etter biler med rask levering. Vi trenger en bil med plass til 5, romslig bagasjerom, kan trekke henger og totalvekt sånn at vi kan trekke en 750-kg tilhenger med B sertifikat. Som er klar til å ta oss på ferie om knapt 2 uker.

Som faktisk har en kontakt ved kroken som kan gi lys til kjørelys på tilhengeren.

Dagens verkstedbesøk skulle bytte ut hele opplegget, men åpenbart var ikke det heller rett frem. Forrige verksted skulle bytte den boksen som styrer strømmen til tilhengeren, men måtte gi opp fordi den boksen ikke klarte snakke med hovedkontrollen i bilen, så nå skulle liksom merkeverksteder ta over og faktisk bytte ledninger og hele greia trodde jeg.

Jeg får vente en time eller to og se hva som skjer. Nok å henge fingrene i på jobb, men hodet henger litt nede på verkstedet innser jeg.

Gammel 24-06-25, 14:55   #914
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sovet elendig i to dager nå, og dag kjente jeg meg regelrett syk når klokka ringte 6.20 og jeg skrudde den ubevisst av. Mannen vekket meg igjen ti på sju og lurte på hvor jeg ble av ... Så da sov jeg videre til halv åtte og sto opp selv om kroppen streiket. Jeg forhørte meg om hjemmekontor selv om jeg egentlig skulle på planleggingsdag, traktet kaffe og fikk positivt svar. Så da ble dagen ikke så verst produktiv likevel når kroppen fikk tid på seg, og jeg var effektiv i tre tiimer før jeg igjen sov i to timer.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 24-06-25, 15:19   #915
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan hente bilen

Men de klarte ikke å fikse problemet nei.

Gammel 24-06-25, 17:20   #916
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har punktert forhjul på sykkelen. Satte den fra meg på Storosenteret og det var tomt for luft da jeg skulle hjem.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 24-06-25, 20:22   #917
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det kan bli en lang sommerferie når ungdommen kjeder seg på dag 2.

Gammel 24-06-25, 21:32   #918
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det kan bli en lang sommerferie når ungdommen kjeder seg på dag 2.

Haha, lyder veldig kjent. Ingen sympati å hente fra meg når det klages i heimen .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 25-06-25, 14:51   #919
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg er sår i halsen, og håper det ikke betyr at jeg kommer til å bli syk.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 25-06-25, 17:33   #920
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring! Her er lillesøster slått ut med sår hals og feber.

Jeg er litt sånn nå godt å få det ut (ikke pga syk lillesøster altså).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.