Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-25, 10:30   #801
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Det var heftige greier Serafin, krysser fingrene for bonusgutten

Gammel 16-06-25, 10:38   #802
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det går helt sikkert bra, men er en heftig uke foran oss.

Han er inne til operasjon nå. Han har tatt det som en superhelt selv, og tror mye er at han er ikke helt klar over hvor heftig det er etterpå. Jeg er støttemannskap hjemme fra, og klar til å ta imot han her når han skrives ut, hvis han vil hit. Det bestemmer han selv.

Men bekymret, ja.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 10:40   #803
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Og pappa skal i morgen på samme avdeling for å ta siste undersøkelse før de bestemmer om han må ha hjerteklaff-operasjon. *svett*

Vi har snart klippekort på hjerte-lunge senteret på St.Olavs, haha. For samboeren hadde jo samme operasjon for en del år siden.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 14:19   #804
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tvi tvi,, Serafin!!

Jeg har vært på sykehuset og gruffer litt over at den fine legen min gjennom 20 år går av med pensjon i morgen. Det er faktisk litt trist!!

Sist redigert av Karamell : 17-06-25 kl 23:12.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 14:25   #805
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... halv babysnegl å sommerkålen - andre halvdel av den er nå i magen min. Dampet og med smør og salt, men allikevel ...

Gammel 16-06-25, 14:29   #806
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

... halv babysnegl å sommerkålen - andre halvdel av den er nå i magen min. Dampet og med smør og salt, men allikevel ...

Stakkars deg.

Jeg fortsetter gruffet mitt over vasken fra igår. Nå har jeg kjørt den igjen med omo sport og fritid + eddik. Nå lukter det en kombinasjon av det +sur lukt. Nå prøver jeg å vaske det separat, for å prøve å finne synderen. Ellers vet jeg ikke hva gjør bortsett fra å klikke i vinkel snart.

Sist redigert av Millen : 16-06-25 kl 15:20.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 16:36   #807
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Blæh fordi eg har avbestilt årets sommerferie i dag. Skulle reist til Nice om ei veke, men 14-åring med leddbandskade og avrive korsband er ikkje heilt kompatibelt med byvandring og badeliv.

Gammel 16-06-25, 16:52   #808
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

på Syrinx

Gammel 16-06-25, 17:47   #809
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er godt han er blitt over 18år sånn at operasjonen kan gjøres på lokalsykehus og ikke riksen i det minste Serafin. Er det medfødt arvelig hjertefeil?

Vi har en gutt som må gjøre der mest sannsynlig når han blir ungdom også. Han har allerede vært inne og karterisert på Riksen som nyfødt. Pappaen fant ut at han har samme medfødte klaffefeil. Så vi har noen sånne operasjonen foran oss også. Men lillemann sin er den mest kritiske.

I morgen er det togstreik i Nederland og jeg må finne annen transport gjennom halve landet.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 19:02   #810
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Stakkars deg.

Jeg fortsetter gruffet mitt over vasken fra igår. Nå har jeg kjørt den igjen med omo sport og fritid + eddik. Nå lukter det en kombinasjon av det +sur lukt. Nå prøver jeg å vaske det separat, for å prøve å finne synderen. Ellers vet jeg ikke hva gjør bortsett fra å klikke i vinkel snart.

Jeg tror jeg hadde kokvasker klærne (de som lukter surt), dersom klærne ikke tåler det, blir det kast (men det blir det kanskje uansett om de lukter surt).
Jeg regner med du bare opplever det på mørk 40 gradervask?

Kan du tørke klær ute når det er fint vær?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 19:07   #811
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg tror jeg hadde kokvasker klærne (de som lukter surt), dersom klærne ikke tåler det, blir det kast (men det blir det kanskje uansett om de lukter surt).
Jeg regner med du bare opplever det på mørk 40 gradervask?

Kan du tørke klær ute når det er fint vær?

Kan ikke tørke ute pga kraftig pollenallergi.

Er stort sett mørk 40 ja, men har også opplevd det på annet kulørt tøy. Da renset jeg maskinen.
Nå har jeg vasket jeansen alene, den lukter nå bare omo sport-og-fritid vaskemiddel.
Prøver nå bomull sammen for å sjekke om det er ett plagg om er årsaken.

Gammel 16-06-25, 19:30   #812
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er godt han er blitt over 18år sånn at operasjonen kan gjøres på lokalsykehus og ikke riksen i det minste Serafin. Er det medfødt arvelig hjertefeil?

Vi har en gutt som må gjøre der mest sannsynlig når han blir ungdom også. Han har allerede vært inne og karterisert på Riksen som nyfødt. Pappaen fant ut at han har samme medfødte klaffefeil. Så vi har noen sånne operasjonen foran oss også. Men lillemann sin er den mest kritiske.

I morgen er det togstreik i Nederland og jeg må finne annen transport gjennom halve landet.

Hadde nok vært St.Olavs uansett tror jeg.

Han har marfans, og pga det må han nå forsterke hovedpulsåren da utposning har vokst veldig, og av erfaring vet de at da må de ofte gjøre noe med hjerteklaffen etterhvert, og ettersom han også har traktbryst så er det ikke så lett for de å gjøre operasjonen flere ganger, så derfor skiftet de hjerteklaff samtidig, slik at han ikke trenger å gjøre det om 5 år, og kanskje ha en enda vanskeligere operasjon.

Han har vært ute av operasjon noen timer nå, men er lagt i narkose igjen for å ta CT, da det var litt trøbbel med å få kontakt med han, og litt bekymrende ting.

Så nå venter vi på referat fra det.

Samboer er kommet hjem, han måtte hjem for å ta dialyse.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 19:52   #813
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg fortsetter her jeg. For jeg må være rolig og optimistisk til samboeren. Mens jeg egentlig er i panikk-modus.

Sykehuset ringte, han er på vei inn i operasjon igjen, han har hatt et hjerneslag pga. blodpropp. De tok det tidlig, så prognosene er gode.

Han er litt for lik faren. For han hadde også hjerneslag etter samme operasjon, men han ventet noen dager da, haha. Og det gikk bra, eneste bivirkning er epilepsi som har vært enkel å medisinere.
Så vi krysser fingrene.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 19:59   #814
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Serafin, det var mye på en gang.

Gammel 16-06-25, 20:21   #815
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

på serafin.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 20:47   #816
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klem til Serafin

Ang lukt i klær så er vanish pulver 50-50 med omo pulver det som holder klærne i god lukt her hos oss.

Gammel 16-06-25, 20:51   #817
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Serafin

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 20:51   #818
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kjære Serafin, det var mye. Skjønner godt at du er bekymret, det er veldig tøft å gå slik og vente, uten å kunne gjøre noe. Jammen har du mye å stå i.

Gammel 16-06-25, 21:00   #819
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Skummelt Serafin!

Barn under 18 opereres alltid på riksen i forhold til hjerte. Men det er helt ubetydelig akkurat nå.

Krysser fingrene for at hjerneblødningen trekker seg tilbake uten å lage skade.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 21:16   #820
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Serafin

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.