|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lider av tastleksi
|
![]() Oppbevare usådd frø bestEtter en litt kjapp bestilling på garden living der jeg ikke leste beskrivelse av innholdet i posene men tok utgangspunkt i at alle frøposer er sikkert like
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevare usådd frø bestDele dem opp i porsjoner med passelig årsforbruk og legge dem i fryseren? Frø holder veldig lenge i fryseren, det er en del forhandlere som selger såkalte "beredskapspakker" med ulike frøsorter, og disse er ment å ligge i fryseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Oppbevare usådd frø bestTakk!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppbevare usådd frø bestDette passer jo ikke til det du spurte om, men kan være greit å nevne her uansett. Om man tar frø på blomster på høsten så har jeg fått beskjed fra ekstremt flink hyttenabo (hennes hage i Oslo ble utsedd til Oslo peneste hage et år) at det er lurt å legge frøene i et kaffefilter og skrive navnet på blomsten først. Det fungerer veldig greit å lagre dem slik over vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Oppbevare usådd frø bestKaffeposer var lurt, vi pleier å høste store mengder frø fra blomsterkarse(?) hvert år, og tørker de i eggekartonger og som regel blir de bare liggende sånn inni skapet over vinteren. Litt sånn kaoshage her, men akkurat disse samt rabarbraen gror vilt fra år til år og det er gøy å prøve seg frem syns jeg.
![]() |
#7 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevare usådd frø bestKaffefilter er lurt, det gjør jeg og. Ellers sukkererter kan du ha tett og mørkt, putt de i en tom isboks eller lignende.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|