Sv: Gruffetråd
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Dette kunne vært meg, og jeg er ikke student engang. Var på sensorskolering for skriftlig eksamen for noen dager siden, og siden det sto at det var i Oslo, sjekket jeg ikke konkret adresse før ganske seint kvelden før, bare for å planlegge sykkelveien.
Det der er oppsiktsvekkende. Om det skjer noe slik at de må flytte studenter, må man jo gi tydelig beskjed om. Lenge før eksamen.
Ja, helst i det samme øyeblikk som de melder seg opp, og det viser seg at det er fullt. Eller egentlig tidligere også, de kan faktisk informere om at det ikke er gitt at man får plass på eksamen der man ønsker, hvis det blir fullt på det ene stedet. Da kan folk ta det med i beregninga, enten ved å være tidlig ute med å melde seg opp, eller å ha et klart andrevalg, dersom det blir fullt på førstevalget.
Greit nok for de som uansett må reise, slik som min datter, for henne var det egentlig hipp som happ om hun valgte Oslo eller Bergen, det koster omtrent det samme, og hun har folk begge steder som hun ønsket å besøke. Hun vurderte begge stedene, men valgte Oslo på grunn av muligheten for å ta tog (hun er ikke så glad i å fly). Mest av alt var hun opprørt over behandlingen, og at de prøvde å innbille henne at det var hun som hadde rotet, og glemt hvor hun hadde meldt seg opp.
Jeg synes uansett at GoStudy bør informeres om dette, slik at de kan vurdere å samarbeide med en annen høgskole.