|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Male innedører?
Det er absolutt ikke sikkert at det er så enkelt. Er det gamle dører og karmer så kan det hende du må bytte alt og det er en god del mer jobb enn å male.
|
|
|
#2 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siden huset er bygget i 1982, er det ganske sikkert enkelt å bytte og standardmål på dørene.
|
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er trolig hengslene som avgjør om man kan bytte døra uten å bytte karmen/rammen også. Vi har litt eldre dører enn de det er snakk om her, omtrent ti år eldre. V kan ikke bytte kun døra fordi det er annen type henglser enn det som er standard nå og de er plassert ulik sted. Jeg sjekket opp dette da jeg vurderte å male eller bytte våre dører. Vi har ikke kommet så langt som å male dem, det er fortsatt ett av prosjektene jeg vurderer. Bytte dem er ikke aktuelt. Utrolig hvordan trefargede dører ikke virker like ille over tid, i alle fall for meg som også er den som måtte malt dem.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|