Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
Opprinnelig lagt inn av Strå, her.
Magica: Det med vannflasker i fryseren, det er noe jeg uansett pleier å gjøre på sommerstid.
(Jeg legger ned noen som er fylt til ca 3/4-deler av volumet, legg dem litt på skrå. ca 45°s vinkel, slik at vannet ikke skvulper ut. Da sprekker ikke vannflaskene under nedfrysingen og det er litt plass til å helle på startvann når flaska trengs i varmen).
Sånne sender jeg med ungene på skolen når det er varmt om sommeren, sånn helt uavhengig av apokalypse og sånn 
Mer apokalypserelatert - vi sørget for at Junior begynte i den lokale pistolklubben for ett år eller to siden. Nå er han en svært habil skytter, har sikkerhetskurs og kan skyte med skikkelig våpen. Mannen har fortid fra forsvaret og jegerprøven, i tillegg til å være prepper-nerd. Jeg kan skyte, og den dagen jeg trenger å skyte på noe, er vi forbi spørsmål om jaktsertifikat liksom.
Jeg er sluttet å tulle med mannen min når det dukker opp noe nytt, apokalypsesmart hos oss, som solcellepanelene man kan henge på sekken og lade telefonen når man går. Og er litt bekymret for at det er bare fire år til Junior skal inn til førstegangstjeneste. Går verden helt feil vei, spiller det nok liten rolle om du "bare" er inne til førstegangstjeneste, vi er nok for få til å kunne ha luksusen å spare unge voksne bare fordi de ikke er dreven nok liksom.
Når det er sagt, så tror jeg det er mer vettugt å fortsette å ha fokus på litt små-produksjon for hygge av litt grønnsaker og slikt, sånn at unger lærer kunsten. Og håpe at det er nok voksne hjemme rundt omkring til at vi klarer å huske historien godt nok til ikke å gjenta fortidens feil.