Sv: Bruktbil
Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.
Vi har Mitsubishi Outlandre Phev, fornøyd med at den tar seg fram under alle forhold, og er driftssikker. Men rekkevidden på el er ikke lang, og mannen mener den bruker mye bensin (som regel han som kjøre den, jeg kjører helelektrisk).
Vi hadde også en sånn og jeg vil si at den er utrolig økonimisk på landeveiskjøring med kupert terreng med mange svinger, der man kjører i ca 80 km/t, vi klarte å kjøre ca 750 km per tank på sånn kjøring siden den regenerer og lader batteriet hele tiden. Den er motsatt på motorveikjøring i 120 km/t, da er ikke rekkevidden mer enn 300 km per tank.
Jeg har i tillegg en bmv hybrid i 2 serien, og den har veldig kort rekkevidde på batteriet og er ikke like bra på regenerering en outlanderen.
Servicen og reparasjoner har hittil vært uproblematisk. Men det er mere deler som kan gå i stykker så det er en risiko når man kjøper brukt. Jeg hadde ikke kjøpt hybrid igjen, men outlanderen kunne jeg kjøpt igjen om jeg skulle kjøre mye på landevei og på fjellet pga uovertruffen grep på bratte fjellveier som ikke er brøyet og har masse snø liggende.