Sv: Din beste vegetaroppskrift
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Ellers synes jeg at «The stew» fra en eller annen blogg jeg ikke husker (noe med Julie?) er helt vidunderlig. Hvis man liker kikerter da, noe jeg gjør.
Den er kjempegod! Du spurte etter den en gang her inne, og Adrienne la inn oppskriften, det var sånn jeg oppdaget den: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=209458
Ellers +1 på pimpa linsegryte og selvsagt min egen kikertcurry. Og jeg lager jevnlig tomatsausen til Vegetarentusiast (fra kokeboka En skikkelig digg kokebok 1) og putter i fryseren. Altså den sausen som har 1 ss tørket basilikum og 1 ss tørket salvie, og så pleier jeg å koke den i 3-4 timer. Den brukes til kjøttboller og veggisboller og dessuten til en supergod aubergineform fra samme kokebok/nettsted.
En annen gjenganger for oss, som Datteren fant i en av sine kokebøker, er pasta med pesto, frisk cherrytomatsaus og parmesan. Tomatsausen er utrolig god og enkel: del en haug cherrytomater i to, varm en klunk olje i en stor gryte på høy temperatur, ha tomatene i sammen med en liten teskje sukker og kanskje en halv teskje godt salt, og stek/rør i et par minutter. Vi har ofte denne til stekt fisk, men det er en god pastarett også uten fisk til.