Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste vegetaroppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-25, 13:28   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetaroppskrift

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ellers synes jeg at «The stew» fra en eller annen blogg jeg ikke husker (noe med Julie?) er helt vidunderlig. Hvis man liker kikerter da, noe jeg gjør.

Den er kjempegod! Du spurte etter den en gang her inne, og Adrienne la inn oppskriften, det var sånn jeg oppdaget den: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=209458

Ellers +1 på pimpa linsegryte og selvsagt min egen kikertcurry. Og jeg lager jevnlig tomatsausen til Vegetarentusiast (fra kokeboka En skikkelig digg kokebok 1) og putter i fryseren. Altså den sausen som har 1 ss tørket basilikum og 1 ss tørket salvie, og så pleier jeg å koke den i 3-4 timer. Den brukes til kjøttboller og veggisboller og dessuten til en supergod aubergineform fra samme kokebok/nettsted.

En annen gjenganger for oss, som Datteren fant i en av sine kokebøker, er pasta med pesto, frisk cherrytomatsaus og parmesan. Tomatsausen er utrolig god og enkel: del en haug cherrytomater i to, varm en klunk olje i en stor gryte på høy temperatur, ha tomatene i sammen med en liten teskje sukker og kanskje en halv teskje godt salt, og stek/rør i et par minutter. Vi har ofte denne til stekt fisk, men det er en god pastarett også uten fisk til.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.