Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-25, 13:55   #901
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Haha! Allah! Den kom ikke på listen her, i det hele tatt. Bare dyr og fugler.

(Dette har åpenbart med insta-feeden min å gjøre, som jeg jobber hardt med å holde rik på golden retrievere. )

Gammel 24-01-25, 15:53   #902
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk også opp crow først, etterfulgt av masse andre dyr, men nr. 4 var "Virginia sons of the forest" hva nå enn det måtte være Ingen Allah her heller.

Gammel 24-01-25, 18:59   #903
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg mater skjæreparet på jobb. Legger ut en brødskorpe nå og da. Passer på at det ikke blir liggende så det tiltrekker seg mus og rotter. De skjærene holder måkene unna på sommeren, så de vil jeg pleie godsiden til gitt.

Gammel 24-01-25, 19:51   #904
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crow, raven, magpie, owl, er de første forslagene hos meg. Og jeg liker egentlig ikke fugler engang, så google kjenner meg tydeligvis ikke så godt. Selv om jeg ser at det kunne vært gøy å ha en uglevenn. Som Harry Potter. Eller Askepott. Videre foreslås en rekke andre dyr (stray cat, squirrel m.m.). Allah er ikke på lista, men derimot allay, som tydeligvis er en figur i Minecraft (måtte google).

Gammel 24-01-25, 20:14   #905
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det passet jo ekstremt godt å snike inn en oppfordring om å bidra i hagefugltellingen som pågår i helga her nå.

https://www.birdlife.no/organisasjonen/nyheter/?id=1820

Gammel 24-01-25, 21:05   #906
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Denne må dere lese: https://www.aftenposten.no/norge/i/J...e-og-langsinte

Historien om skjærene som bæsjer på bilen til mannen i familien er veldig bra.

Gammel 24-01-25, 21:55   #907
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Denne må dere lese: https://www.aftenposten.no/norge/i/J...e-og-langsinte

Historien om skjærene som bæsjer på bilen til mannen i familien er veldig bra.

Herlig!

Gammel 25-01-25, 19:55   #908
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ofte lurer jeg på hvorfor folk gidder å legge igjen snipete kommentarer under oppskrifter på internett. Man trenger jo ikke å lage det, hvis man ikke liker det?

Gammel 25-01-25, 20:03   #909
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ofte lurer jeg på hvorfor folk gidder å legge igjen snipete kommentarer under oppskrifter på internett. Man trenger jo ikke å lage det, hvis man ikke liker det?

Min guilty pleasure er en matgruppe på FB, tror den heter noe med husmannskost og andre retter. Det er helt fascinerende å lese kommentarene der, folk er altså så kjipe og snipete.

Gammel 27-01-25, 20:07   #910
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hvor vanskelig er det å lukke dører?

Gammel 27-01-25, 20:16   #911
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvor vanskelig er det å lukke dører?

Her i huset er det bare 1/4 som klarer det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 20:31   #912
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

1/5 her. Jeg irriterer meg særlig over at badedørene står åpne (ikke så interessert i å varme hele huset med varmekablene på badene) eller døren mellom gangen og vindfanget. Der ute brukes ingen varmekilder og det er kaldt, men vi (eller bare jeg tydeligvis) vil gjerne beholde varmen i resten av huset.

Gammel 27-01-25, 20:50   #913
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Her har vi åpne løsninger og lite dører, så akkurat det er heldigvis ikke et problem. Fra stue- kjøkkenområdet er det to dører, den ene til sønnens rom, som han selv er veldig rask med å lukke så vi ikke skal se dungene med skittentøy og tomme brusflaker som ligger utover, den andre er til kjellertrappa, og lukkes alltid, av alle, inkludert besøkende ungdommer som går ned i kjellerstua. Det er et større problem at når noen går på badet og lukker døra etter seg, så åpnes den døra "aldri" igjen. Men det er mer et tema for gruffetråden, det er ikke noe jeg egentlig lurer på.

Gammel 27-01-25, 21:22   #914
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her i huset er det bare 1/4 som klarer det.

Og det er deg?

Gammel 27-01-25, 22:15   #915
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmeboende sønn klarer å lukke dør på det rommet han befinner seg i da. Dvs bad, kjellerstue hvor han har gamingstasjon og soverommet sitt. Når han forlater rommene står de selvsagt åpne! Skapdører på kjøkkenet er visst også vanskelig å lukke.
Baderomsdører lukker ikke jeg heller skikkelig etter meg. Jeg liker å se at rommene er ledig, har jeg kommet til. Vi har ikke mer varme der enn resten av huset da.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 22:19   #916
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Og det er deg?

Det er meg, ja. Jeg vil ha kaldt soverom, men ikke like kald stue. Jeg vil også ha varmt bad, men ikke like varm gang. Jeg synes også de jeg bor med kan begynne å slå av lysene når de går ut av et rom, men…

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 22:21   #917
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Dersom det er eit alternativ å kjøpe "kina-varer" så har vi i denne heimen god erfaring med dørlukkarar frå ebay eller tilsvarande.

Legg ved lenke til cdon.no, så slepp folket å bli bombardert med Temu-reklamer
.

Gammel 27-01-25, 22:28   #918
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Lurer på om det er veldig kaldt og guffent i Amsterdam i månedskiftet februar/mars

Samt hotelltips for samme by

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 22:49   #919
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Lurer på om det er veldig kaldt og guffent i Amsterdam i månedskiftet februar/mars

Samt hotelltips for samme by

Det kan det nok være, ja.

Vi bodde på et veldig greit sted i fjor, skal se om jeg husker navnet.

Tribe Amsterdam City. Var et par stopp fra sentralstasjonen med trikk/bane/tog og store fine rom.

Gammel 30-01-25, 18:04   #920
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag lurer jeg på hvorfor man er i mot renere energi?

Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.