|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#821 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20
Jeg sier ikke at det ikke skal være fare varsel for snøvær, men synes 10-15 cm går innenfor en normal dag med snø i Norge. 40-60 cm er en god del mer enn 10 cm. |
![]() |
![]() |
#822 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er kjip og så flaut for hotellet. |
![]() |
![]() |
#823 |
Peppy!
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Gult varsel betyr jo noe helt konkret, da. Det er ikke et «herreguuuuud, kaos altså, sykt mye snø!!!»-varsel. Det betyr at det er nok snø til at kollektiv trafikk blir påvirket, at det kan bli vanskelige kjøreforhold noen steder osv. Altså en varsling om at det i dag blir litt mer styr enn vanlig. Og det ble det jo. |
![]() |
![]() |
#824 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det var en helt riktig advarsel i dag. Snø nok til at man må ligge 20-40 km/t under det man normalt gjør, skru av radioen og konse maks. Og beregne masse ekstra tid. Det er det fint at det varsles om. Jeg brukt 2,5 timer på en 1,5 timers strekning, uten at det var kø - bare veldig vanskelige kjøreforhold. Overraskende vanskelige, egentlig, for det var ikke store snømengder, men temperatur og vind gjorde det sykt glatt og med mye fonner liggende her og der.
#825 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God bedring!
#827 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg tenker også at det guile varselet var på sin plass i dag. Jeg brukte 1t 30 minutter på en strekning jeg vanligvis bruker 35 på, det var veldig vanskelige kjøreforhold. 15 cm snø som ikke er måkt, skaper jo problemer. Og Oslo/omegn er jo ekstremt i forhold til resten av landet. Vi er over en million mennesker som beveger oss i et lite område med noen få hovedinnfartsårer, og hvor det er umulig å fjerne all snøen som kommer i løpet av noen få timer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#828 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ja, 10-15 er ikke så mye. Vi fikk altså også bare gult på 40-60 og det var flere dager i strekk og det var heftig. På den verste dagen var det virkelig mye snø. 10-15 var ikke problematisk. Det kjører vi bare over.
#829 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Gruffetråd #2010-15 cm snø og vind gjorde at jeg ikke kom ut med bilen nå. Så besøket og diverse annet vi skulle på måtte utgå.
#830 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråd #20Slitsom og ekkel hoste.
#831 |
|
God bedring!
![]() |
#832 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråd #20Takk.
#835 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Det er visst offisielle kontoer som automatisk overføres til neste person. Leste om flere som har det sånn. Noen har jo mottoet «keep your friends close and your enemies closer», og følger derfor viktige personer i høye posisjoner uansett hva dette er. Det er ikke akkurat et tegn på at man liker dem, nødvendigvis. Men jeg forstår godt at du ikke akkurat ønsker å følge disse to!! |
![]() |
![]() |
#836 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg følger dem nettopp av den grunn du nevner, liefje. Må følge litt med på galskapen.
#837 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråd #20Er så lei av å være syk.
#838 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråd #20En klem til deg Blondie, det er ikke så grei situasjon å være i. |
![]() |
![]() |
#839 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #20Blondie |
![]() |
![]() |
#840 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har hostet så mye denne uka at jeg er nå så stiv og støl i hele overkroppen at jeg nesten ikke klarer bevege meg.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|