|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Seh der jah MokkMokk. En liten katteluke - og nå ser jeg for meg hvordan det kan gjøres ja. Trenger vel ikke ta vekk mer enn to-tre sprinkler ser jeg for meg. Det er jo bare han som skal ut, ikke jeg som skal inn |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?
I mitt hode så ville det vært mest naturlig å like godt ta halve siden enn bare litt, særlig om du har tanker om at nestemann også skal legges/ tas ut av senga gjennom denne åpningen. Litt mer komfortabelt med større åpning da, eller? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Tja jo forsåvidt. Er bare redd den kan bli mer vinglete da? Jeg hadde ikke hatt behov for en slik løsning før ztjerna lærte seg å stå i senga, rundt 7-8 månedersalderen tror jeg. Det er mulig jeg overvurderer så små barn? Okeida, så tar vi fire sprinkler. Kanskje fem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om du gjør som jeg skrev tidligere, og som MokkMokk utdypet, så beholder du "listene" oppe og nede - UTEN å kutte dem. Da skal ikke sengen bli noe vinglete. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tankefull
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Sag av ett par stenger på ene siden, monter hjul ned stoppere på beina og snu sengen om natten... *mitt overtrøtt geniale (???) forslag*
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Slett ikke dumt, hadde det ikke vært for at ztjerna alltid dytter senga godt ut fra veggen på alle sider før han sovner |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tankefull
|
Ser for meg at oprasjon med å snu sengen da vil ta litt tid.
|
|
|
#10 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
Det samme tenkte jeg. Du trenger jo ikke å kutte tverrliggerne, kun sprinklene. Så fester du en slags trappegrind på utsiden. Det vil bli litt tykkere oppe og nede men senga vil jo være tilnærmet like stødig.- |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hva med å kjøpe en sånn seng:
|
|
|
#13 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Wow. Her inne var senger med heis, som man monterer på veggen. Kanskje du kan heise han oppunder taket, zol? Sist redigert av Silence : 02-09-07 kl 20:26. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Viser tenner
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Da jeg lærte å klatre ut av sprinkelsenga 1 1/2 år gammel, fjernet min far en sprinkel. Da klarte lille meg å komme inn og ut, men det var ikke så stort hull at jeg kunne ramle ut når jeg sov. Dagens sprinkelsenger har muligens mindre mellomrom mellom sprinklene, så kanskje du må fjerne to sprinkler? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er svært korte mellomrom mellom nå ja. For å få hodet til ztjerna gjennom må vi fjerne to sprinkler. Mamma påsto at jeg fikk hodet mitt ut gjennom sprinkelsenga da jeg var baby, så tidene (og sengene) har nok forandret seg ja. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|