|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er kanskje ikke umulig at det finnes en deal med nok penger i til at danskene blir glade for å slippe mer utgifter, grønlenderne får noe de vil ha, og amerikanerne får fri adgang til å bygge alt de vil av militær infrastruktur. Og noe slags staselig bånd til Danmark og kongen eller noe, a la commonwealth.
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Det tror jeg også. Men jeg tror ikke det staselige båndet til danskene er ønskelig. Verken for Grønland eller Danmark.
|
|
|
#3 |
|
|
Om amerikanerne får fri tilgang til å bygge militær infrastruktur vet jeg om en russer som blir ganske muggen. Og et par kinesere også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Det var atomvåpen på Grønland under den kalde krigen. Danmark visste om det, og løy til grønlenderne. Etter at de hadde tvangsflyttet dem og hindret tilgang til jaktområdene for å etablere den amerikanske militærbasen. https://en.wikipedia.org/wiki/1968_T...ase_B-52_crash
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|