Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vask og behandling av ull

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-06, 14:38   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Nei ull vasker jeg i vaskemaskinen på ullprogram, med Milo. Kjører på med full sentrifugering og så henger jeg det opp på tørkestativet.
Ullbodyene fra sparkjøp vasker jeg med det andre babytøyet, på 60 grader. Null problem.

Men gjør du dette med Nøstebarn ul blir den helt ødelagt. Milo er dessuten skrekkelig parfymert, jeg vil heller anbefale Neutral ullvask til ting som tåler maskin. Jeg har og har hatt mye ull fra Nøstebarn. Jeg har rett og slett akseptert at det er flekker man ikke får av, selv om tøyet i grunnen er rent. Det er altså FARGE fra blåbær osv som ikke går av. Det er ikke skitt. Samme med bæsj. Det er farge som sitter igjen. Ikke bæsj.

Jeg har tatt en halvtime en gang i uka og vasket ulltøyet. Vaske, skylle, skylle og klemme ut vann, legge til tørk. Ferdig. Dessuten, ikke vaske noe særlig. Lufte.

De har fått farger på Nøstebarn, ja.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.