Sv: Gruffetråd #20
Bloppy, det der har jeg virkelig all medfølelse med! Det er helt uakseptabelt at vi har laget ordningene slik.
Jeg fikk AAP mens jeg studerte, og jeg turte rett og slett ikke jobbe så mye som jeg kunne underveis, fordi det aller, aller, aller viktigste for meg var forutsigbarhet. Jeg opplevde det samme som deg noen ganger, og det som gjorde det umulig var at jeg ble trukket i AAP umiddelbart, også var det en halv eller en hel måned til jeg fikk lønn for de timene jeg hadde jobbet. Og den måneden jeg fikk utbetalt lønn, ble jeg trukket i bostøtte.
Det skal lønne seg å jobbe, sier politikerne, men faktum er at det ikke gjør det. Kanskje jeg totalt sett kom bedre ut av det økonomisk de gangene det ble slik, men jeg måtte bruke kredittkort for å komme meg gjennom det. Alle årene på AAP hadde jeg en skikkelig kjip kredittkortgjeld hengende over meg, og jeg er veldig heldig som klarte å rydde opp i det da jeg kom meg i jobb. Og som faktisk kom meg ut i 100% jobb, i en stilling som relativt sett er veldig godt betalt.
Jeg vet ikke hva jeg skal si, Bloppy, annet enn at det der er skikkelig, skikkelig dritt. Og urettferdig.
|