Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[SpinOff] Retro-mat

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-24, 13:53   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SpinOff] Retro-mat

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg elsket kristiansundsball som lita, og med farmor som var fra Averøya så lagde hun det ofte. Mamma har også lagd det noen ganger, men jeg har aldri lagd det selv. Jeg skulle nok fått det til om jeg gikk inn for det, men..
Og nå som farmor er borte er det jo og så sjeldnere at vi er på Møre, og dermed kjøper ikke med pappa ball fra Kristiansund. Han har innimellom tidligere erklært at "Nå er det på tide å besøke tante", så har han tatt en fredag, kjørt til Kristiansund, drukket kaffe hos tante, kjøpt ball og kjørt hjem igjen. Det er sånn 4-5 timer en vei.

Min farmor lagde også dette, på andre siden av fjorden (Eide). Min søster elsket det, jeg greide ikke å få det ned (var kresen da jeg var barn, vokste det heldigvis av meg). Jeg har aldri laget ball, eller vært i en situasjon hvor det har vært aktuelt å spise det, i voksen alder. Hadde vært interessant å smake det, og se om jeg liker det nå.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.