Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-24, 10:31   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vi spiser julefrokost på julaften (litt sent, og relativt langvarig), med masse godt, som ramset opp over her, men det er vel ikke noe annet enn det du skriver, en ekstra god frokost med litt (eller ganske mye) ekstra pålegg. Første juledag kjører vi reprise, og har i tillegg med rester fra julemiddagen. Da hender det også at vi har gjester (og fjonger oss og kaller det brunch).

Skjønner.

Jeg mener å oppfatte i tråden at det ikke er uvanlig å ha gjester til julefrokost. Eller, med de mengdene som enkelte ramser opp, så går jeg ut fra at det er flere enn bare 2-3 personer til julefrokosten.

Hos oss er middagsselskaper det vanligste i julen, flere av dagene. Så å ha gjester på frokost er ikke særlig aktuelt. Og da er vi jo bare to voksne pluss en studentsønn her hjemme, og alle har sine favorittpålegg, så det er egentlig helt meningsløst å kjøpe inn eller å sette fram mer enn det. Det går ekstra mye i skinke i julen, og sønnen vil ha eggerøre. Så da er det liksom ikke vits i å servere sild, røkelaks og alt mulig annet typisk julete kjøttpålegg, men noen gode oster har vi alltid.

Kanskje handler dette mye om tradisjon og hvor i landet man er fra også? Jeg har ikke inntrykk av at noen jeg kjenner i Stavanger har omfattende julefrokoster. Har iallfall aldri hørt noen snakke om julefrokost.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.