Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres vandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 08:39   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres vandel

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I en slik sak ville jeg definitivt blitt påvirket. Det håper jeg alle ville blitt.

Selv om det ikke er snakk om dom? Du tror ikke på uskyldig intall det motsatte er bevist?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 08:49   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Selv om det ikke er snakk om dom? Du tror ikke på uskyldig intall det motsatte er bevist?

Det gjør ikke jeg. Veldig mange som er tiltalt for noe blir faktisk dømt, så uskyldige er det vel litt vel optimistisk å anta at de er.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 08:56   #3
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det gjør ikke jeg. Veldig mange som er tiltalt for noe blir faktisk dømt, så uskyldige er det vel litt vel optimistisk å anta at de er.

Før jeg drukner i rødt her, må jeg kanskje si at jeg er helt enig. Eller, jeg er i prinsippet enig i at en er uskyldig til det motsatte er bevist, men i praksis så har jeg ikke mye tro på uskyld, og er nokså fordomsfull på dette området jeg også.

Jeg er mest fasinert av fylkeslederen som ikke syntes dette var et problem. Jeg hadde ikke stemt på noen med den holdningen iallefall.

Gammel 01-09-07, 10:16   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Før jeg drukner i rødt her, må jeg kanskje si at jeg er helt enig.

Ja, det var ikke noe rødt fra meg, bare så det er sagt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:19   #5
Maz
Pauset

Standard

Ja, det var ikke noe rødt fra meg, bare så det er sagt.

Det var bare en generell "frykt" og ingen beskyldning mot noen.

Gammel 01-09-07, 10:28   #6
TBM
Passiv

Standard

Jeg er jo prinsipielt enig i at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, men slike overgrepssaker er ofte vanskelige å bevise, så jeg heller ofte til at det ofte er noe i slike saker. Det er forholdsvis få mindreårige som velger belastningen ved å anklage noen for misbruk/overgrep/voldtekt.

Nå er det jo ofte slik at i mindre samfunn så vet som oftest de fleste en god del, uten at de nødvendigvis gjør så mye med det. Man vet hvem som slår kona si, men det er ikke nødvendigvis slik at man gjør noe med det.

Hvis partiet her hadde tatt sterk svtand fra dette/denne personen, hadde jeg ikke latt det påvirke meg hvis Ap var mitt parti. Men - hvis denne personen hadde plass på lista slik at han ville ha kommet inn i styre og stell og hvis lokalsamfunnet mente at tiltalen var sann, da hadde jeg ikke stemt partiet, med mindre han trakk seg fra lista.

Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:14   #7
Nebbia
Passiv

Standard

Uskyldig til det motsatte er bevist betyr jo bare at man må bevise skyld for å få noen dømt. At så mange tiltaler ender i domfellelser har jo selvfølgelig med å gjøre at statsadvokatene ikke tar ut tiltale i saker hvor bevisførselen er svak. Og i jussens verden er det ingen som er uskyldig. Status gjøres opp ut fra tiltale og der er man skyldig eller ikke skyldig.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.