Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-24, 23:00   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvor kan du knipe, da? Mat må leveres, men kan det være gryte? Det er billigere enn typ tapas. Drikke vil du ikke knipe på. Lokale må jo sjekkes ut der du bor, så der er det vanskelig å gi noe annet enn generelle anslag. Pynt er ikke så farlig for deg, virker det som. Da kan du spare litt der. (Men jeg er usikker på om du egentlig hadde regnet det med i utgangspunktet.)

Jeg har ikke tenkt så mye på pynt. Jeg tror det vil gå fint å dekorere med blomster fra hagen (vel, min mors hage, siden vår er mikroskopisk), og så er det jo gøy å henge opp bilder og annet stæsj. Jeg tenker ikke dekorasjoner fra blomsterbutikk, vi er ikke på det nivået. Mer sommerblomster i syltetøyglass.

Og ja, jeg kunne nok servert gryte. Men jeg var ikke klar over at det var noe som kunne bestilles. Jeg trodde man da måtte lage den selv.

I mine barns konfirmasjoner hadde vi treretters som ble servert ved bordet. Hjemme. Typ restaurantmat. Det var fint det, men det er ikke et sånt høytidelig selskap jeg ser for meg nå. Derfor tenkte jeg at catering med mat levert i bakker, eller hva det heter, er helt flott.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 23:07   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Bare slenger inn at mat levert i bakker ofte krever en god del anretning og ordning både før festen og underveis, sånn med tanke på redusert kapasitet. Da kan det være lurt å hyre inn kjøkkenhjelp. Det kan det kanskje være uansett når det er såpass mange gjester, litt avhengig av hvor hjelpsom og selskapsdreven gjengen som kommer er. Smidig logistikk gjør alt så mye hyggeligere både for gjester og vertskap.

Gammel 27-09-24, 23:12   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Bare slenger inn at mat levert i bakker ofte krever en god del anretning og ordning både før festen og underveis, sånn med tanke på redusert kapasitet. Da kan det være lurt å hyre inn kjøkkenhjelp. Det kan det kanskje være uansett når det er såpass mange gjester, litt avhengig av hvor hjelpsom og selskapsdreven gjengen som kommer er. Smidig logistikk gjør alt så mye hyggeligere både for gjester og vertskap.

Enig i at logistikken bør være smidig. Men jeg tror ikke jeg tenker at vi skal ha kjøkkenhjelp, da blir det litt mer «ordentlig selskap» enn jeg ser for meg. Jeg vil ha en avslappet fest. Jeg har vært på mange fester der maten har blitt levert, og det er bare blitt plassert på noen bord i en ende av lokalet. Jeg tror det skal gå fint.

Og så ble jeg sittende her og tenke at hvis vi inviterer folk fra fjern og nær, så kan jeg jo håpe at det er mange som tenker som dere og tar med egen vin?

Jeg lot mannen lese tråden nå, og han nevner at han har en kompis som brygger godt øl. Vi kan høre om han kunne gjort det til oss.

Gammel 27-09-24, 23:14   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og så sier jeg nok en gang unnskyld for at jeg hisset meg opp. Det var teit. Jeg har endret på østrogendosen min også i dag.

Gammel 27-09-24, 23:18   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så ble jeg sittende her og tenke at hvis vi inviterer folk fra fjern og nær, så kan jeg jo håpe at det er mange som tenker som dere og tar med egen vin?

Gjør det. Kjøp sparsomt med vin og ha heller raust med eplemost og sprudlevann. Vinen kommer.

Gammel 27-09-24, 23:25   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil tro mange har med seg drikke, enten du skriver det i invitasjonen eller ei. Det er helt gjengs her i alle fall, og det ser jeg er vanlig i generasjonen både over og under oss også.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.