|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster en fest?
Jeg har ikke tenkt så mye på pynt. Jeg tror det vil gå fint å dekorere med blomster fra hagen (vel, min mors hage, siden vår er mikroskopisk), og så er det jo gøy å henge opp bilder og annet stæsj. Jeg tenker ikke dekorasjoner fra blomsterbutikk, vi er ikke på det nivået. Mer sommerblomster i syltetøyglass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hva koster en fest?Bare slenger inn at mat levert i bakker ofte krever en god del anretning og ordning både før festen og underveis, sånn med tanke på redusert kapasitet. Da kan det være lurt å hyre inn kjøkkenhjelp. Det kan det kanskje være uansett når det er såpass mange gjester, litt avhengig av hvor hjelpsom og selskapsdreven gjengen som kommer er. Smidig logistikk gjør alt så mye hyggeligere både for gjester og vertskap.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Enig i at logistikken bør være smidig. Men jeg tror ikke jeg tenker at vi skal ha kjøkkenhjelp, da blir det litt mer «ordentlig selskap» enn jeg ser for meg. Jeg vil ha en avslappet fest. Jeg har vært på mange fester der maten har blitt levert, og det er bare blitt plassert på noen bord i en ende av lokalet. Jeg tror det skal gå fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Og så sier jeg nok en gang unnskyld for at jeg hisset meg opp. Det var teit. Jeg har endret på østrogendosen min også i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Gjør det. Kjøp sparsomt med vin og ha heller raust med eplemost og sprudlevann. Vinen kommer.
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg vil tro mange har med seg drikke, enten du skriver det i invitasjonen eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|