Sv: Sosiale aktiviter for kollegaer
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Mange gode forslag! Vi har hatt omvisning på Nasjonalmuseet, det var overraskende stas. Også vil jeg oppfordre til å unngå ord som forbindes med alkohol. De kan virke ekskluderende. Selv jeg, som drikker, syns vinlotteri er ganske uinteressant (men det forventes likevel at jeg bruker penger på det), og jeg ser at for folk som ikke drikker så er det slitsomt når «alle» aktivitetene har ord som drink, pub, pils osv. Nei, man trenger ikke drikke, men det er en forventning der. Og av og til kan alkoholdrikkene være dem det ikke er tilrettelagt for. På en «fredagssamling» kan man fortsatt ta en øl om man vil, men det virker inkluderende på fler.
Jepp, dette har det blitt veldig stor bevissthet rundt på min arbeidsplass.
I tillegg til å ha enkelte sosiale arrangement som faktisk er helt alkoholfrie. Spesielt med tanke på de som ikke bør drikke alkohol. Det trenger ikke engang være snakk om avhengighet (men definitivt da, selvsagt), men også om folk som bare blir slitsomme og oppfører seg ubehagelig i alkoholpåvirket tilstand. Som kan være både morsomme og hyggelige å ha med i sosiale settinger når de er edru, og bør få sjansen til å vise dette, og ikke alltid være den som folk irriterer seg over eller ler bak ryggen på.