|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Jeg synes det ville vært en totalt uetisk ting å forske på. All den tid alle samfunn (vi vet om) også er slik at det å være homofil innebærer både stigma og en betydelig risiko, vet vi egentlig ingenting om hvordan det faktisk er fordelt blant mennesker og bør være veldig forsiktige med å bastant påstå at det er "uten tvil uvanlig". Det vet du ingenting om, og gjennom slike uttalelser bidrar du til å opprettholde både stigma og utrygghet.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?
Det vil helt klart være kontroversielt og på mange måter uetisk å faktisk forske på. Spørsmålet er om det er interessant. Jeg personlig er ikke så interessert i akkurat det, men jeg skjønner at andre kan synes at det er et interessant tema, uten at det trenger å være noe galt i det, eller at man mener det bør forskes på (jeg vet ikke hva du mener når du sier "det vet du ingenting om", om det er him du sikter til, i tilfelle vil jeg påpeke at hun siterer et eksempel brukt i en artikkel hun har lest, det er ikke hennes påstand). Nysgjerrighet har ført til mye kunnskap som har vist seg å være nyttig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-09-24 kl 13:58. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|