Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-24, 21:58   #621
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråd #19

I-landsgruff, men jeg virkelig HATER å bestille flybilletter. Jeg blir så stressa og blir helt utslitt etterpå.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 03-09-24, 22:19   #622
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Signalfeil.

banana er ikke aktiv  
Gammel 03-09-24, 23:28   #623
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nevrotypiske må da helt klart ha virkning. Det kalles jo studydrugs i USA, og den yngste sønnen fortalte at en kompis, uten ADHD "alltid" tok ADHD medisin før eksamen og muntlig og sånt. Jeg vet ikke sannhetsgehalten i det, men det er den sønnen som er mest kildekritisk som fortalte dette.

Det er følger med en del heftige bivirkninger (som blant annet kan innebefatte synsendringer) så godt mulig mange bruker det. Men effekten er jeg noe mer i tvil om.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-09-24, 06:03   #624
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ørebetennelse på begge ører
Var hos legen og hun så inni ene øret og utbrøt : Det var heftig også det, ser inni andre øret og sier oj like heftig der. Det gikk langt inn så det ble to forskjellige betennelser, prøve sendt til dyrking for å se hvilke bakterier som er der.
Det Var derfor jeg hadde så vondt ja, håper pencilinen virker snart, så jeg kan sove litt igjen.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-09-24, 06:12   #625
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

God bedring, Chablis! Håper medisinen virker raskt!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 04-09-24, 07:33   #626
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Rødme

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

I-landsgruff, men jeg virkelig HATER å bestille flybilletter. Jeg blir så stressa og blir helt utslitt etterpå.

Bahh, det må jeg også ordne ja.
Til en jobbreise.
.jeg savner den tiden hr bestilte billetter også kommet en mail til alle på vårt kontor også skrev vi ut vår.

For all del. Det er greit å ha på mobilen, ikke papir. Men det er et dill. Eller, ja, fordi jeg bare gjør det denne ene gangen i året så er jeg usikker, husker ikke passord, var det app, må den oppdateres ja, skal vi se, har jeg da det jeg trenger for å faktisk få være med flyet? Hvor er den koden?

Jada, det ordner seg. Jeg har i alle fall en app som heter Widerøe, så jeg skal sikkert komme meg avsted i år også.

Kanskje det er det jeg skal ordne på denne sykt barn dagen min (utenom et møte og betalingsformidling for 10 kunder)

Gammel 04-09-24, 08:32   #627
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner den tiden da vi gikk på kontoret til Kilroy Travel i byen, og fikk dem til å fikse flybilletter for oss. :knirk:

Gammel 04-09-24, 08:43   #628
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

jeg snakket med fastlegen på telefon i dag, men det eneste rådet hun hadde var å snakke med tannlege for å sjekke at ikke den manglende spyttsekretsjonen ikke påvirket tannhelsen. Så ingen råd om lindring utover alt det reseptfrie jeg alt gjør.

Så kjipt at du ikk ekunne få noen annen hjelp.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-24, 18:51   #629
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jentungen på snart 17, som bor på hybel i Sverige, har fått kyssesyken.

Og ja, hun går et vgs-program med ca 16 timer fysisk aktivitet i uka ..

Sist redigert av My : 05-09-24 kl 09:53.
My er aktiv nå  
Gammel 04-09-24, 19:30   #630
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nei! Håper hun får det relativt lett!

Gammel 04-09-24, 21:09   #631
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Å nei, My! Håper hun kommer seg raskt, og at hun får vært med på i alle fall deler av aktivitetene framover.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-24, 21:24   #632
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke egentlig personlig gruff, men litt frust over folk som har bestemt seg for hvordan de tenker ting er eller skal være, og da stenger de ørene for hva andre faktisk sier.

For en tid tilbake fikk bedriften jeg jobber i spørsmål om en person kunne være her litt i et par måneder, både for å lære litt norsk og for å ha noe å gå til noen timer i uka. Både daglig leder og jeg presiserte mange ganger at vi har ikke egentlig arbeidsoppgaver som egner seg, ei heller tid til opplæring i datasystemer osv. Men at vedkommende gjerne kunne komme noen timer i uka, vi kan by på litt kaffe og skravling, h*n kan skygge noen av de som jobber her litt, og vi kan finne litt forefallende ting å pusle med. Og så møter stakkaren opp og tror de skal ha kontorplass og få opplæring og full pakke. Her har mellomleddet sviktet, men det var en slukøret og mutt person som gikk etter en halv times tid.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 05-09-24, 08:30   #633
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

At jentungen på snart 17, som bor på hybel i Sverige, har fått kyssesyken.

Og ja, hun går er vgs-program med ca 16 timer fysisk aktivitet i uka ..

Auda, det går jo vanligvis greit, men hun bør vel kutte på noen aktiviteter. Hun vil ikke at milten sprekker.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-09-24, 09:15   #634
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Auda, det går jo vanligvis greit, men hun bør vel kutte på noen aktiviteter. Hun vil ikke at milten sprekker.

Ja, legen har gitt henne forbud mot all fysisk aktivitet i de neste fire ukene. Veldig kjedelig, når det stort sett er det dagene hennes går ut på. Hun er i forholdsvis god form, litt småforkjølt og ellers litt slapp, men kan gå på skolen og delta i klasseromsfagene. Men det er bare snakk om noen veldig få timer hver dag, unntatt fredag hvor det kun er fysisk aktivitet (en time gym, og sirkus resten av dagen), så da er det ingenting hun kan være med på. Inni disse fire ukene har de også en prosjektuke, hvor de skal planlegge, produsere og sette opp en forestilling for resten av skolen, som hun heller ikke får deltatt på. Men bra de fant det ut, og vi krysser fingrene for at hun er bra nok etter fire uker til å kunne begynne så smått med trening igjen.

Gammel 05-09-24, 09:44   #635
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det er hun sikkert, så sprek som hun er i utgangspunktet.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-09-24, 09:47   #636
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring til datteren, My. Håper hun kommer seg fort.

Jeg gruffer over at Netflix henger så jeg ikke får sett siste episode i serien jeg ser nå.

Gammel 05-09-24, 09:49   #637
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring til lille-My!

Jeg gruffer over meg selv. Jeg skal endelig avgårde på ferie, det er over seks år siden sist jeg var i utlandet. Nå angrer jeg, fordi jeg har tatt fri fra jobb (angst!), drar fra den kjekke samboeren min (ånei!) og så har jeg så vondt i kroppen og er så sliten.
Det BLIR bra og jeg reiser med livets beste venninne. Jeg er bare så ... irriterende nevrotisk om dagen.

Gammel 05-09-24, 09:53   #638
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Høres ut som du trenger den ferien Blondie.

Gammel 05-09-24, 09:58   #639
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er strenge krav for å kvalifisere til medisin.

Jeg opplevde ikke at det var veldig strenge krav i forhold til å kvalifisere til medisin når sønnen min ønsket å prøve ut medisin. I følge han ble han stilt noen spørsmål og han tok noen blodprøver også hadde en samtale og fikk resept. Han ble fulgt opp i etterkant for å se om det var medisiner som var rett. Han forøkte 2-3 medisiner.

Gammel 05-09-24, 09:59   #640
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske det var meg som var hjemme med det syke barnet i dag, da skulle jeg krøllet meg sammen under et pledd sammen med henne i en sofa og sovet litt. mens hun spilte et eller annet.

Jeg er trøtt, jeg er kald, jeg føler bre ikke at jeg har fokus på jobb. Men etter at jeg har ført hatt kort tirsdag, deretter VAR jeg hjemme med det syke barnet i går, og så skal jeg ha kort fredag i morgen for da skal vi jo reise , så jeg BØR virkelig jobbe konsentrert og effektivt i dag.
(Og effektiv hjemme etterpå, pakke ut i bilen og ordne alt så det er klart til avreise så snart siste unge kommer fra skolen i morgen. (konf på lørdag)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.