Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-24, 13:54   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Er sjalottløk en grønnsak, men hvitløk ikke? Kjør debatt! (Bruksområdet er veldig likt i mitt kjøkken, i hvert fall!)

Jeg er en enkel sjel: Vokser det i eller opp av jorda? Hvis ja: Grønnsak. Vokser det i et tre? Hvis ja: Frukt. Puster det? Hvis ja: Ikke frukt eller grønnsaker.

Joda, jeg vet at det er tusen forskjeller og nyanser, og at noe er bær når man tror det er frukt og omvendt, og sopp er ingen av delene, og alt det der. Men det er ca sånn jeg tenker likevel, for alle praktiske formål, når det er snakk om matlaging og kosthold, ikke om biologi.

Løk er grønnsak, og hvitløk er grønnsak. Selv om tomat er per definisjon bær, så er det grønnsak i mitt kjøkken, uansett om de kommer fra pose, beger, stilk eller hermetikkboks.

Sist redigert av My : 22-08-24 kl 14:00.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.