Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Hvis det er sånn at det i et miljø (ambulanse, politi, osv) utvikler seg en holdning som går på at utlendinger er noe dritt - så påvirker det enkeltindividene. De går ut og er forutinntatte, forvente bråk og faenskap hver gang de skjønner at jobben deres nok en gang vil involvere en utlending. Men du kan ikke styre folks tanker. Bare handlingene. Ved å gå i dialog, få til samarbeid, og jobbe med hvordan man løser oppgavene - så kan man oppnå at de gjør jobben sin bedre. Kanskje har de selv forslag til hvordan akkurat DEN situasjonen kunne vært løst annerledes.
Dette er jeg enig i bina, men jeg mener at dette er for resten av ambulansetjenesten. Jeg mener den oppførselen som ble utvist av disse to er så grov at den må få konsekvenser. Både fordi man er kommet veldig langt når man kan få seg til å oppføre seg slik ovenfor en pasient og mangle så totalt empati, og det i tillegg foran en haug med vitner. Og også for å vise resten av tjenesten at det er på tide med en skjerpings på holdninger og at man ikke aksepterer dette. Å bare gi en advarsel her blir som å si nei, ikke lov og vifte med pekefingeren. Ord alene hjelper ikke, det er handling som teller, og jeg mener at dette her MÅ gi konsekvenser.