Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)
Du har et poeng, som jeg tildels er enig med. MEN det er likevel utrolig at folk ikke inser det, og ser at det er deres etterspørsel etter å se søte små dyr som gjør dette.
I Namsskogan familiepark har de ofte bjørnunger og ulvevalper. Publikums yndlinger som dør når høsten kommer. Alternativet er å ikke la dem få formere seg. Det er begrenset hvor mange dyr de kan ha. Når en besøker parken så er en med på dette. Det er ikke noe alternativ.
Om det er rett eller galt får hver enkelt forholde seg til, men de kan faktisk velge det vekk.
Personlig besøker jeg åpen gård osv og er veldig klar over at de små søte kyllingene min lille stolt holder i hånden nok ikke overlever dagen. Påkjenningen av å være vekk fra varmelampen, og holdes av masse små barnehender tar livet av de fleste.
Hvorfor skal vi lukke øynene, om du ikke aksepterer at den søte lille kalven fra "dyras sæter e.l "ikke kommer inn i en besetning og blir melkeku pga smittefare så er det ikke så vanskelig å gjøre noe med det. De finner løsninger om markedet etterspør det så enkelt er det.
|