Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva har dere gjort i sommer?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-24, 17:03   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere gjort i sommer?

Vi har vært i Italia med gutta, på kjærestetur til Smögen og vært på campingvogna. Jeg var der nesten en uke, mannen kom i helga. Knallvær hele uka, det ble neste syden. Har badet vær dag. Til uka skal jeg besøke en venninne. Og ellers har jeg gjort minst mulig. Har fått slappet av skikkelig. Denne uka som var med tur til campingvogna var skikkelig bonusferie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 17:35   #22
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ser ut til at mange FP-folk har hatt en fin ferie.

I juli kjørte vi Sverige-Finland-Norge og tok en uke opp, to uker på hytta i nord og en uke ned i rolig tempo. Jernbanemuseer og diverse gruver er besøkt i tillegg til onkelbesøk og kusinebesøk og Stokkøya. Helt magisk og veldig avslappende ferie.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 18:39   #23
Señora

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke hatt ferie enda, men vi har hatt helgeturer til Voss, til Ullensvang, Rosendal og til Os på fine hoteller og Airbnb med konsert, bading, spa og fjelltur. Til helgen reiser vi til Spania for tre uker. Eldste kommer ned en uke sammen med oss, yngste har jobbet hele sommeren på læreplass og sommerjobb. Han hopper over ferie i år. Tror vi må avvikle ferie tidligere neste år.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 18:41   #24
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

3 uker ferie. En liten uke hos min mor med yngste, noen dager i køben og ellers hjemme. Stort sett elendig vær hjemme, og litt regn i København også. Har bestemt meg for å ta ferie i høstferien.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 18:45   #25
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi har vært en tur i Nord-Italia, Frankrike og Sveits. Vi var et par dager i Milano og noen dager ved Lago Maggiore før vi kjørte opp til Genèvesjøen. I tillegg har vi hatt noen rolige dager hjemme samt fulgt minste på konkurranser rundtomkring hele Østlandet

Gammel 04-08-24, 18:48   #26
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har var to uker på rundtur i Andalucia tidlig i sommer. Etter dette ble det en langhelg på en hytte på Sørlandet og en langhelg i Paris. Ut over det har vi hatt masse besøk her hjemme og det fortsetter nå i august. Skal ha resten av ferien vår i september og oktober.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 18:50   #27
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare hatt en uke fri, ellers har jeg trent, og jobbet så mye som mulig. Men ikke 100% så har hatt mange fridager. Har ikke reist, bare vært hjemme. Har fått gjort mye i hagen da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 20:49   #28
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har vært hjemme. Mannen har vært 2 runder i Paris ifm forarbeid til OL så jeg har sløvet hjemme. Eller, jeg har malt og fikset, ryddet og kastet både herogder for vi planlegger salg av bolig mot vinteren. Og det er litt å rydde i og kaste etter 26år altså... mange harde valg. Men det har blitt så ryddig her og vi har fått ferdig flere ting som har stått litt sånn halvgjort...
Synes ferien har vært helt fin. Har holdt på ute når det har vært flott vær, og inne når det har regnet.

På tirsdag drar vi oppover til Trondheim med eldsten, som skal fortsette studier og har booket ny bolig. Kollektiv denne gangen. Blir nok bra.

Vi bor på hotell, han skal bo med darlingen inntil han overtar og så finner vi på litt sammen med han og kjæresten.

Gammel 04-08-24, 21:26   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er på ferie i USA nå. Veldig koselig og fint. Nå er vi på en liten ferie i ferien, og til tross for at jeg har en fin og etterlengtet ferie blir det godt med noen dager fri når vi kommer hjem. Da skal jeg gjøre ingenting

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 21:37   #30
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Først jobbet jeg en del, så var det to og en halv uke på øyhopping i Hellas med mann og begge myndige unger. Det var vidunderlig, ingenting er som å bade i Egeerhavet, og det var ytterst avslappende og harmonisk. Nå jobber jeg igjen, men i ganske makelig tempo, og generelt henger jeg mye sammen med ungene mens jeg har dem her, siden de snart forsvinner til utenlandsstudier og folkehøyskole. Denne helgen er de to på Edinburgh Fringe sammen (veldig koselig at de drar på reiser sammen uten oss!) og mannen og jeg har hatt et sjeldent anfall av huslighet og endelig malt kjøkkenveggen etter at vi fikk ny kjøkkenvifte. Som var i april eller noe.

Sant, her er lillesøs og mellombror på loffen i Italia. Lillesøs reiser hjem i morgen, og da byttes hun ut med en venninne.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 21:48   #31
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har
- vært på NM i skolekorps med barna, kjørt Bergen/Stavanger og bodd på skole
- vært 4 dager hos foreldrene mine i Sunnfjord. Passe flott vær og fire fjellturer
- bodd to dager på Fosnavåg og gått på fuglefjellet på Runde med barn og foreldrene mine
- vært i Molde, kjørt Atlanterhavsveien, hengt i Kristiansund og hatt to dager i Ålesund med bl.a. Atlanterhavsparken, med guttene på 12 og 16
- vært hjemme en uke, fikk flere fjell mens guttene malte rom og var på fisketur med venner. To nydelige kveldsbad i sjøen rett her borte

Jeg har jobbet tre uker nå, men fordi jeg har "gitt bort" Barna mine har jeg fått noen helt fantastiske kvelder, turer og helgedager med en fin mann uavhengig av vær og vind, så jeg føler at denne sommeren har vært ganske fantastisk.

Gammel 04-08-24, 21:55   #32
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jobbet ganske mye og det er jo stas når man føler man har verdens beste jobb. Ellers har jeg vært en uke i Tyskland og tre dager i Skåne hos venner. Jeg har vært på telttur i mine lokale fjellområder (dvs Jotunheimen og Rondane), ett døgn med døtre, og 2 x 1 døgn med gode venner. I tillegg har jeg sovet noen netter i hengekøye i et fjellområde bare et kvarters kjøring hjemmefra, et par netter alene og en sammen med en god kompis og to hunder. Ellers har det vært flere fine dagsturer til fjells. Jeg koser meg like mye hjemme som borte og synes nesten hjemmeferie er best av alt. Vi har gjort mye i hagen i sommer (også), og det er alltid fint å ha et par prosjekter sammen med mannen min. I år har vi fordoblet staudebed-arealer og bygget flere kassebed til grønnsaksdyrking.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 22:17   #33
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært en uke på ferie bed Hvide Sande i Danmark med hele kjernefamilien pluss foreldrene mine pluss min bror og kone. Veldig fint! Var på Legoland. Så var kjernefamilien to netter i København. Kjørte 300 mil totalt og var borte 12 dager. Har også vært en uke på tur alene med yngste datter, på camping i Sverige på Gustavsvik i Ørebro. Tok tog dit, og reiste med min venninne og to barn. Jobb i morgen.

Gammel 04-08-24, 22:24   #34
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Ferien starta med 3 veker med familien i USA, i California og litt i Nevada. Veldig mange kjekke opplevingar og fullt tempo! Glad eg hadde ferie til å slappe av etterpå
No seinare på sommaren har vi hatt fire dagar i Trøndelag med mi side av slekta, og neste veke vert det fire dagar i Gudbrandsdalen med mannen si side av slekta.

Gammel 04-08-24, 22:46   #35
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært "bare" hjemme, men nyter at det ikke er skole, ikke noen avtaler, ingen utredning og ingen grunn til stress.

Vi har pusset opp soverommet, fikset på badet (fått inn vaskemaskin), organisert hele kjøkkenet, flyttet om og fått tak i litt nye møbler til stua, og organisert der.

Innimellom har jeg strikket 2 jakker, lest mye og kost meg med å sitte på trappa med strikketøy og bok.

I manges øyne sikkert en kjedelig sommer, men helt perfekt for oss som har ungdommer som trenger litt fred og ro i hus. Og Samboeren har dialyse 3 ganger i uka, sommer eller ei.

Storebror reiser snart på nesten 3 ukers ferie til Spania med mormor og morfar, Bonusgutten drar på folkehøgskole og vi får bare Lillesøster hjemme. Da er hun lovet en tur til Trondheim, og shopping en ettermiddag. Har ikke så store krav hun.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 23:17   #36
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi er ikke helt ferdig med ferie, så i tillegg til det jeg allerede har skrevet, skal vi en uke til Glasgow (WorldCon SF) og inkluderer en dag hos kompisen og kona i Leeds. WorldCon kjenner jeg at er lettere skremmende, jeg lurer på hva jeg tenkte da jeg foreslo at vi skulle delta på stevnet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-24, 23:25   #37
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starter på uke to av ferien imorra. Ligger i hotellseng i Stockholm og har nettopp lest tråden om veggdyr... må si det var hyggeligere med denne tråden.
Har brukt tid på å hjelpe ungen å flytte og vaske ut av studentbolig i heimbyen, og om noen dager skal jeg få se studentboligen hennes i hovedstaden - og sikkert hjelpe til med henting/kjøp av møbel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-24, 00:10   #38
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi var i Italia i litt over to uker i starten av ferien, dvs Drømmemannen jobbet der og vi andre hadde ferie. Hadde base i Roma, med helgeturer til Positano og Sperlonga. Roma var topp, Positano var fjollete vakker og Sperlonga var veldig sjarmerende avslappende. Første gang i Italia, frister med mer.
Ellers har vi vært både i sommerhuset og på hytta på fjellet,så nå er jeg både sommermett og ferdigferiert.
Gleder meg egentlig litt til høsten, jeg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-24, 10:14   #39
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært noe hjemme og jeg har reist med familien. Vi har vært kjente steder, da slapper vi godt av. Jeg brukt lang til på å stresse ned da ferien startet. Jobbmessig var det en skikkelig topp rett før ferien, det satt i kropp og hode.

Sist redigert av veobra : 05-08-24 kl 10:27.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-24, 10:55   #40
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Juli er jo ofte måneden da behandlingssteder for psykisk helse stenger ned. Så sommeren har for det meste bestått av å kjempe seg gjennom 4 uker uten oppfølging. Tatt meg av hund. Bodd et sted der huseier så å si bor på verandaen sin fra morgen til kveld, og dermed overdøver snakkingen deres tven min, kombinert med invasjon inne her jeg bor av kakerlakker, tusenbein, maur og andre dyr. Kort oppsummert; utleier fra hell og denne sommeren er nok i god konkurranse om min verste sommer noensinne.

Sist redigert av Ine : 05-08-24 kl 11:33.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.