Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-24, 22:56   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #18

Det er forskjell på å ikke kunne reise tilbake og å ikke ville reise tilbake. Det er ikke noe som tyder på at de ikke vil, men om Israel fortsetter med masakrene og ødeleggelsene er det ikke sikkert at de kan reise tilbake. Noe de har sagt at de vil.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 11:42   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #18

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er forskjell på å ikke kunne reise tilbake og å ikke ville reise tilbake. Det er ikke noe som tyder på at de ikke vil, men om Israel fortsetter med masakrene og ødeleggelsene er det ikke sikkert at de kan reise tilbake. Noe de har sagt at de vil.

Hvis du tar en titt på denne Dagsnytt 18-sendingen, så vil du se at direktøren for opphold i UDI sier at de følger sine instrukser. For at UDI skal kunne innvilge oppholdstillatelse som student, så må UDI vurdere om det er sannsynlig at studenten vil returnere til hjemlandet etter fullført utdannelse. UDI skal ikke vurdere mulig årsak til at man eventuelt ikke reiser hjem, kun sannsynligheten for at studenten reiser tilbake. UDI vurderte at det ikke er sannsynlig at studentene reiser hjem igjen, gitt situasjonen slik den er nå hvor det blant annet er vanskelig å komme seg inn i Gaza. UDI er pålagt å gjøre en slik vurdering, uavhengig av hvor godt formålet er.

UDI har gjort det de skulle. UDI skal forholde seg til sine instrukser og har ikke rom for å utvise skjønn! Men det har regjeringen, og regjeringen har instruert UDI i å gi visum til disse studentene. Det kan regjeringen gjøre, og dette er - slik jeg har forstått det - helt greit for UDI.

Så, nei, det er ingen som her har bæsjet verken på drag eller legg. UDI har fulgt sine instruksjoner, og regjeringen ser at det i finnes tilfeller hvor dagens instruksjoner for UDI er for strenge.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.