Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17
At jeg er 1) en skravlekopp og sjarmør og 2) veldig snarrådig.
Når den ferga det aldri er mer enn fire biler på, plutselig var stappfull, fikk jeg bønnfalt meg til siste plassen, mer litt lirking og luring. Den går en gang i timen, og alternativet er en omvei over broa. I kafeen om bord møtte jeg han billettøren som stappet meg inn, og takket ham overstrømmende. «Men du er vel vant til det», sa jeg. Men det var han ikke, sa han, det var bare så fullt fordi broen er stengt.
Dermed var vi «innelåst» på øya da jeg kom dit, og vi skulle, stille og rolig, pakke oss ut av hytta og inn i bilen, kjøre over nevnte bro, og videre til flyplass, der to av oss skal ta et fly som går to ganger i uka.
Ferjekøen hadde utviklet seg til monsterkø, broen er stengt på ubestemt tid.
Da er det bra jeg kom på at hvis vi klarer å pakke oss i bilen på fem minutt, så kan vi ta hurtigbåten, og etterlate mannen på hytta (han skulle uansett videre et annet sted med bil og hund). Rakk det med minutter til overs. 
Så sitter vi på båten og lurer på hva vi har glemt.
Og så håper jeg det går bra med han som var i ulykken som gjorde at broen ble stengt.