Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lære å snakke fritt for forsamling?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-24, 13:07   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å snakke fritt for forsamling?

Som du skriver så er dette noe man kan trene opp, mye. Noen har det selvsagt mer enn andre.

Det første jeg syns at du skal gjøre er å slutte å si noe om at du ikke er dyktig. Dels for at du faktisk hører selv hva du sier og at du dermed "trykker ned" deg selv. I tillegg så syns jeg at det er unødvendig info/ting jeg ikke vil høre som lytter. Jeg hører at du trykker ned deg selv. Det gir meg et bilde av deg som jeg ikke er sikker på at jeg ønsket å få. (Dårlig forklart, jeg håper at du skjønner poenget). Du gjør så godt du kan, og det er trolig mer enn godt nok.

Det letteste er jo å snakke om noe man kan. Kan du øve deg litt foran speil eller kamera når du er alene?

Det finnes sikkert en masse hjelp å få, men jeg har ikke noen tips der, uten å google litt.

Jeg var engasjert for at en avdeling hos oss (ikke min, men en produktavdeling) skulle bli litt bedre på å markedsføre seg internt. De hadde planlagt en aktivitet for alle ansatte og jeg ble innlånt sammen med en fra marketing på en Dry-run og det var veldig hyggelig å få være med å gjør dem bedre i fremføringen. De fleste av dem var relativt drevne, men det var noe som de alle kunne gjøre bedre. Ikke si "æææ", ha litt lenger pauser mellom ting, snakke saktere, bruke enklere ord osv utover det mer faglige.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.