Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Tråd tre

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-24, 08:16   #561
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Tråd tre

Har lest flere siden sist, bl.a.:

Den avstengte øya av Sigríður Hagalín Björnsdóttir

Løpe ulv av Kerstin Ekman - anbefales!

Nå holder jeg på med:

Ixelles av Johannes Anyuru. Jeg synes den er vanskelig skrevet, vanskelig å forstå.

Underliv av Bjørn Vatne

Jävla karlar av Andrev Walden, fin og sår og morsom

Sist redigert av banana : 07-07-24 kl 08:26.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-24, 11:20   #562
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begynt på Colson Whitehead: Harlem Shuffle

På lydbok hører jeg Valerie Perrin: "Å vanne blomster om kvelden" etter tallrike anbefalinger. Foreløpig kjeder den meg grenseløst, så det går svært langsomt, siden jeg ofte ender med å høre på musikk i stedet. Men kanskje den bedrer seg utover? Eller så er det bare ikke helt min type bok. Har hørt ca 3 timer inn i boka.

Sist redigert av My : 07-07-24 kl 11:25.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-24, 11:27   #563
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste Å vanne blomster om kvelden, og brukte lang tid. Synes og den var kjedelig og ikke så fantastisk som alle anmeldere mente.

Gammel 07-07-24, 12:40   #564
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Karin Smirnoffs bøker om Jana Kippo. For en (skrekkblandet) fryd!

Gammel 07-07-24, 12:50   #565
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg leste Å vanne blomster om kvelden, og brukte lang tid. Synes og den var kjedelig og ikke så fantastisk som alle anmeldere mente.

Ikke bare meg altså. Det hjelper ikke at innleseren ikke er særlig god. I en såpass poetisk bok er det ekstra viktig med en god innleser (jeg er ekstremt kresen på innlesere av lydbøker da, må sies). Ja ja, jeg får se om jeg kommer gjennom den.

Gammel 07-07-24, 13:03   #566
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hvem er innleser? Jeg er og kresen på det.

Gammel 07-07-24, 13:13   #567
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje Å vanne blomster å kvelden egner seg bedre å lese selv? Det er en av de fineste bøkene jeg har lest.

Jeg er en ferieleser, og har denne uken lest Bjørnstad av Fredrik Backman, og nå leser jeg oppfølgeren, Vi mot dere. Synes de er veldig gode.

Mens jeg ventet på å hente bok nummer to på biblioteket leste jeg Bokhandleren i Kabul. Interessant absolutt, men ikke så engasjerende at det gjorde noe. Grei tidtrøyte.

Gammel 07-07-24, 13:13   #568
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje Å vanne blomster å kvelden egner seg bedre å lese selv? Det er en av de fineste bøkene jeg har lest.

Jeg er en ferieleser, og har denne uken lest Bjørnstad av Fredrik Backman, og nå leser jeg oppfølgeren, Vi mot dere. Synes de er veldig gode.

Mens jeg ventet på å hente bok nummer to på biblioteket leste jeg Bokhandleren i Kabul. Interessant absolutt, men ikke så engasjerende at det gjorde noe. Grei tidtrøyte.

Gammel 07-07-24, 13:13   #569
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvem er innleser? Jeg er og kresen på det.

Hun heter Hanna Børseth Rønningen.

Ja, tror helt sikkert den egner seg bedre å lese selv. Som de aller fleste bøker for så vidt, jeg liker det klart best. Lydbok er greit når jeg holder på med noe, eller er ute og går, men siden jeg er så kresen, og aller helst vil lese selv (i mitt eget tempo, ikke minst ) så synes jeg det er vanskelig å finne lydbøker som fungerer for meg. Dette er nok ikke en av dem.

Gammel 07-07-24, 13:24   #570
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Ikke hørt om den innleseren.
Jeg hører endel lydbøker, særlig krim og feelgood bøker. Ikke alt egner seg som lydbok nei. Også har innleseren alt å si.

Gammel 07-07-24, 13:36   #571
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morgenbladet slaktet «Å vanne blomster (…)» med en patos i fjor som gjorde at jeg måtte lese den. Jeg synes ikke den var sååå dårlig, men ikke helt min greie. Den minner meg litt om «Saman er ein mindre åleine», som jeg også synes var litt såpete.

Jeg leste den på engelsk da, mulig språket traff meg bedre enn den norske.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-24, 14:04   #572
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg kan ikke si jeg synes den er dårlig heller akkurat, jeg føler bare at den prøver litt for hardt, men språket holder ikke helt mål i forhold til at det skjer så lite. Og da blir det bare kjedelig. Jeg er ikke avhengig av mye handling for å bli fenget av ei bok, men da må språket være litt magisk. Vet ikke om det er boka, oversettelsen eller innleseren som er feil, men denne er ikke helt der oppe. Mulig den er bedre på fransk, bare så synd at jeg ikke kan fransk. Tror kanskje den hadde kledd en nynorsk oversettelse bedre.

Gammel 07-07-24, 14:23   #573
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Jeg synes den var kjedelig og handlingen rotete.

Gammel 12-07-24, 18:23   #574
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Nå leser jeg Linda Bostrøm Knausgård, Oktoberbarn.

Gammel 12-07-24, 18:34   #575
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har begynt på Hege Duckerts biografi om Katti Anker Møller.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 18:51   #576
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har begynt på Hege Duckerts biografi om Katti Anker Møller.

Den har jeg liggende, lånt fra biblioteket.

Hvordan synes du den er?

Gammel 12-07-24, 20:14   #577
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grensen av Erika Fatland.

Gammel 12-07-24, 20:36   #578
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Lest ferdig Jævla menn av Andrew Walden, og har planer om å lese The Glass Hotel av Emily St. John Mandel bl.a.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 21:26   #579
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Hvordan var Jævla menn? Fått opp mye reklame for den.

Gammel 12-07-24, 21:38   #580
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Begynt på Colson Whitehead: Harlem Shuffle

På lydbok hører jeg Valerie Perrin: "Å vanne blomster om kvelden" etter tallrike anbefalinger. Foreløpig kjeder den meg grenseløst, så det går svært langsomt, siden jeg ofte ender med å høre på musikk i stedet. Men kanskje den bedrer seg utover? Eller så er det bare ikke helt min type bok. Har hørt ca 3 timer inn i boka.

Denne har jeg også lurt på! Den ligger her i pocket, gave fra min forlover til 50-årsdagen.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.