|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Som ansatt i helsevesenet opplever man mye lignende situasjoner. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg helt enig med deg i. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Det du definerer som ekstrem venstre er ikke politikk. Det er bråkebøtter som tilfeldigvis ikke er nynazister.
|
|
|
#4 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
heeelt enig med deg! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Mener du virkelig det? At man bare må tåle det? Det syns jeg er hårreisende! En ting er ting som skjer ved uhell, at en pasient er dårlig og kaster opp på deg, eller faller og blør på deg, men at de med overlegg er ondskapsfulle og ufyselige - det syns jeg ikke NOEN yrkesgrupper skal måtte godta! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men dette var vel ikke en pasient, som på grunn av sin skade/sykdom oppførste seg slik? Dette var vel en pårørende? Det er vel ingen som mener at man skal godta at noen med overlegg oppfører seg "ufyselig". Men selv de som oppfører seg ufyselig har krav på medisinsk hjelp. Jeg syns du tåkelegger debatten nå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Du har rett, det var nok litt på siden. Poenget mitt er at jeg syns INGEN yrkesgrupper, verken i helsevesenet, politiet, parkeringsvakter eller hvem det måtte være skal være nødt til å godta at folk oppfører seg ufyselig. Jeg har aldri sett pasienter oppføre seg sånn (det skjer vel helst bak lukkede dører likevel). Dette var det eneste eksemplet jeg kom på. (Jeg jobber jo ikke i helsevesenet, og det er sjelden man er vitne til opptrinn på sykehus og legevakt.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg mener at man må tåle det i den grad at man ikke sier stygge ting til pasienten, eller nekter dem behandling. Da får man heller skaffe hjelp i form av vakter\vektere o.l. Selvfølgelig må man si at hvis du spytter på meg med vilje, er det vanskelig for meg å gjøre jobben min , men ofte har man med psykisk syke., eller forvirrede pasienter å gjøre. Det er en grunn til at de oppfører seg som de gjør, og det er sjelden at det er med vitende og vilje. Jeg har forresten også opplevd at innlagte pasienter har nektet behandling. Da må de skrive seg ut på eget ansvar. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
I det tilfellet jeg så så oppfattet vel JEG situasjonen slik at moren faktisk var til hinder for at barnet skulle få hjelp, all den tid hun sannsynligvis i panikk og redsel angrep legen og sykepleieren. Det var nødvendig å gjøre noe. Og hun BLE ikke forvist fra sykehuset, men vekterne truet med det, hvis hun ikke kunne roe seg. Da hun ble nektet adgang til barnet sitt begynte hun å rope og skrike og sparket til møbler, men etter trusselen om utkastelse roet hun seg og ble etter hvert bare en "vanlig" redd mor. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|