Sv: Märtha Louise og media
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Ja, der er vi vel uenige da. Jeg mener det er helt feil å si.
Når det er sagt; jeg synes betalingsjournalistikk på dette viset er uetisk og elendig. Jeg har masse imot både Martha og Durek, men synes dette er forkastelig av Se & Hør.
Jeg er helt enig, jeg synes ikke dette kan forsvares på noen som helst måte. Ikke engang om det er for å "avdekke" svindel og humbug som Durek (åpenbart) driver med. Eller all annen snusk bedrevet av en hvilken som helst kjeltring heller, for den saks skyld. For hvor mye kan man stole på opplysninger som kommer fra en person som er betalt for å snakke? Blir opplysningene sannere og mer autentiske når de formidles av en person som sitter i en privat leilighet med en stor tekopp mellom hendene og sørgmodig mine (mens pengene tikker inn på konto)?
De opplysningene som måtte komme fra Dureks mor, som betalt informant til Se&Hør, er ikke verdt papiret det er skrevet på, når det gjelder troverdighet. Det er kun for underholdning, på bekostning av mennesker, og private, mellommenneskelige relasjoner (som man selvsagt kan trekke en hel masse konklusjoner om, når det gjelder familiemedlemmer som selger informasjon om hverandre til media, men det har vi ikke noe med). Og ikke engang god underholdning.
Sist redigert av My : 12-04-24 kl 12:34.
|