|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva tenker du om «eggmangelen»?
Dette er sånt som burde blitt lært bort i mat og helse på skolen.
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Helt klart. Landbrukssystemet i Norge er ikke umulig å forstå. Men det må forklares på en skikkelig måte slik at folk kan ta opplyste valg. Da må de lære om det på skolen.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra en ikke lenger praktiserende mat og helse lærer så kan jeg si at dette er første gangen jeg har hørt om det. (Og jeg gikk en 3-åring MH-lærer-skole for et halv liv siden.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klar
|
Sv: Hva tenker du om «eggmangelen»?Tusen takk for god forklaring, Floksa! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker du om «eggmangelen»?Det er sosialøkonomisk lærestoff også. En moderne planøkonomi er ikke lett. Selv om Sylvi Listhaugs svar på manko melkepulver, «hver bonde er selvstendig næringsdrivende, på godt og ondt.». Null styring eller regulering og full import.
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Og Sylvi har jo rett. På sitt vis. Men da aksepterer man også at det går tomt eller blir veldig dyrt ved mangel. Og det virker ikke helt som hun et villig til å akseptere den delen av null styring og la merkede bestemme alt
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|