|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?
Hva bunner det i?
![]() |
#2 |
Eklektisk
|
Det vet jeg ikke. Følelser er ikke alltid så lett å forklare eller styre. Men jeg kan kanskje prøve å ta meg sammen og bare være glad og takknemlig. Eller jeg kan diskutere litt med ene fjotten som gratulerte meg, og som jeg vet har og uttrykker et ikke helt PK kvinnesyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Jeg sier gratulerer med dagen til alle i dag og mener det. Noen menn har sett litt rart på meg, men har så gratulert tilbake med ett smil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Legg merke til at det er en øøøørliten irritasjon, og det er nok også kanskje litt knyttet til at jeg vet at det skal diskuteres mye på jobb, med mer eller mindre håpløse personer (som i tillegg skal overdrive den ene eller andre veien) men heldigvis er her aller flest oppegående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Selvfølgelig er det dumt at man trenger å gjøre det, men det er jo dumt at man trenger å gå i demonstrasjonstog mot folkemord også. Rart å bli irritert på de som gjør det.
![]() |
![]() |
#6 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må ha uttrykt meg klønete. Det problematiske var bruken av ordet "gratulerer". Jeg føler dette blir på nivå med å gratulere med brystkreftmåned i oktober. Supert at det blir satt fokus på brystkreft. Dumt at man trenger å gjøre det, og i alle fall ikke noe jeg syns man skal gratulere med.
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel det at jeg (utfra hvordan jeg kjenner folkene) oppfatter at de ikke gratulerer av den grunn jeg har uthevet i teksten den, at de ikke anerkjenner nødvendigheten av kvinnekampene, og at vi enda ikke er i mål. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|