Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-24, 13:08   #23
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg har hund og gjør mitt aller beste for å plukke opp etter henne. Hun er en sær liten frøken så bæsjingen skal foregå helst langt inn på snøen i grøfta, så når jeg skal plukke den opp må jeg vasse med snø langt opp for å få tak i den. Ser sikkert festlig ut der jeg står med snø opp på låret nå i disse dager når snøen er så morken. En sjelden gang, dersom hun bæsjer helt i starten av den lange turen jeg pleier å ta i skogen, så henger jeg posen på en gren på et tre fordi det å bære en bæsjepose 6-7 km rett og slett er tungvint når man ikke har noe sted å gjøre av den. Jeg tar den alltid med meg når jeg går forbi på hjemvei, det har aldri skjedd at den ikke er blitt med. Det kan hende det er irriterende for noen, men den forurenser altså ikke, siden den blir med hjem i søpla mi. Jeg må selv tåle at nabokattene bæsjer i sanda under terrassen vår som vår hun går og tråkker i innimellom. Det er irriterende, men jeg gidder ikke lage dårlig stemning med naboen om det, så lenge de har utekatt er det jo lite de får gjort med det.

Det forurenser ikke, men det forsøpler. Det å legge/henge igjen en bæsjepose, om enn midlertidig, bidrar til at det til enhver tid befinner seg søppel i naturen. At søppel fra en person fjernes for så å erstattes av søppel fra en annen person er likegyldig, det er alltid søppel rundt om, fra en eller annen. For andre som bruker marka forringer det kvaliteten. At det er tungvindt for deg å bære den med er ditt problem, som du må løse som en del av ditt valg om å ha med hund på en lang tur der hvor du vet det ikke er søppelbøtter. Og den løsningen er ikke å la det være til irritasjon for andre turgåere, ved å bidra til enda mer søppel ved stien.

At man med viten og vilje gjør ting som sikkert er "irriterene for noen" for å gjøre det mindre tungvindt for seg selv, et sted der folk går først og fremst for rekreasjon og hygge, er faktisk ganske egoistisk.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.