Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-24, 03:24   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Absolutt! Det gjelder jo i grunnen alle yrkesfag.

Helt enig. Men jeg vet mange bedrifter kvier seg for å ta i mot lærlinger fordi det har blitt så enormt omfattende dokumentasjonskrav. Det har jo blitt mye større krav til dokumentasjon generelt i alle yrker, og da er det ikke rart at det bikker over når du som arbeidsleder for lærling i tillegg må dokumentere alt hen gjør. Dette blir særlig håpløst for små bedrifter. Jeg kjenner til to elektrikere som har sluttet å ta i mot lærlinger på grunn av dette, de er godt voksne menn som har vært håndverkere hele livet og de fleiper med at man trenger mastergrad for å dokumentere alt som skal dokumenteres, og da må det som ikke er lovpålagt kuttes ut. Dette hører jeg om på jobb også, bedrifter som tidligere tok i mot en del av de som sliter med å få læreplass på egenhand, sier nei nå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 08-02-24 kl 03:30.
Input er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.