|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSiviløkonom er beskyttet tittel.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Jeg synes ikke det er like ille. Man er jo ikke autorisert til å utføre særskilte oppgaver på grunn av en siviløkonomtittel. Samme med sivilingeniør. Men det er uredelig, og hadde det vært i forbindelse med ansettelse så synes jeg jo det hadde vært grovt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Joda. Men det er jo mest ved ansettelse det er relevant om man faktisk er lege også. Hvis man sier på fest at man er lege for å imponere, eller signerer aviskronikker med at man er lege for å virke mer overbevisende, for å ta to tilfeldig valgte eksempler, så blir det nå mye det samme.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jeg veldig uenig i. Å ta i mot råd fra en falsk lege vil ha mye, mye større potensielt skadeomfang.
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Ja, det var mest en spøk, derfor det med «tilfeldig valgt eksempel». (Men å drive rådgivning om økonomi kan også ha ganske stort potensielt skadeomfang.)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|