|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#601 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Hadde jeg visst det var sånn status å flekse med tittelen, så skal jammen jeg som har fullført begynne å presentere meg med tittelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHvordan slumper man til å titulere seg feil, egentlig?
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 26-01-24 kl 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSe der ja, jeg gjør det jo helt feil, jeg må slutte å korrigere folk når de kaller meg geotekniker eller geolog, og heller begynne å (slumpe til å) smykke meg med titlene i ny og ne.
![]() |
#605 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg ER siviløkonom, og i den grad jeg bruker noen som helst tittel er det i Mail signaturen på jobb og der står det regnskaps.... Nå ble jeg usikker på jeg er regnskapsmedarbeider, jeg tror muligens regnskapskonsulet.... Eller jeg omtaler meg som regnskapsfører. (Ikke statsautorisert)
![]() |
#606 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHm... Burde jeg begynne å titulere meg cand.philol?
![]() |
#607 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Vi får begynne å bruke den!
![]() |
#608 |
can-jur
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeBetyr dette at jeg kan kalle meg can.jur med d?
![]() |
![]() |
#609 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeEneste dagen jeg har gått rundt og brukt min siviløkonomtittel, var dagen jeg fikk vitnemålet. Det hørtes så proft og voksent ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg kaller meg ofte lege. Sånn litt slumpete.
![]() |
#611 |
|
Jeg gjør alltid det i england. Ellet ikke lege,men doktor. Synes det er så kokko at man liksom kan velge mellom mann, dame eller doktor når man skal bestille bord f.eks |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg har studert litt juss og jobber litt med juss, kan jeg kalle meg advokat eller jurist da?
![]() |
#613 |
|
Jurist er ikke en beskyttet tittel (om det ikke har blitt endret de siste årene), så det kan hvem som helst kalle seg. Men jeg tipper, og håper, du ville blitt møtt med hevede øyebryn.
![]() |
![]() |
#615 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#617 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeBegynte å gruble litt på den hovedfagsoppgava mi. Det var noen ganske sære russiske kilder der som jeg ikke egentlig var helt sikker på om jeg skjønte. Kunne vært praktisk om noen medier tok saken og sjekket opp om jeg misforsto eller ikke. Tror dessverre ikke jeg er på todo-lista. Bistandsministeren hadde en fin liten sak på facebook om den nye mediainteressen for hennes hovedoppgave - som betimelig nok handler om anti-korrupsjon knyttet til bistandsmidler
![]() |
#619 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeVeldig ulik kultur, tenker jeg. Høyre virker å være mer lik AP der..
![]() |
#620 |
ej ikke møjkets heije
|
Akkurat det Sindre har gjort, er ikke helt uvanlig. Jeg er siviløkonom fra NHH. Men flere av de jeg gikk ut samtidig med leverte aldri oppgave. Vi fikk jo uansett jobb et helt/halvt år før vi var ferdige med studiet, og oppgaven var kom i tillegg til alle eksamener. Selv gjorde jeg bare akkurat nok til en laudabel karakter. Jeg vet ikke om disse bekjente av meg titulerer seg med siviløkonom eller bare sier studerte ved NHH.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|