Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-24, 16:33   #601
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

«- Ved enkelte anledninger har jeg brukt tittelen siviløkonom, noe som er blitt hengende ved. Dette har vært feil av meg, og det beklager jeg, sier Finnes.»

Hadde jeg visst det var sånn status å flekse med tittelen, så skal jammen jeg som har fullført begynne å presentere meg med tittelen .

Type han der, altså.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 16:54   #602
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Hvordan slumper man til å titulere seg feil, egentlig? Må si at det offentlige bildet av Finnes har falmet en god del det siste året.

Sist redigert av Blondie : 26-01-24 kl 20:36.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 16:57   #603
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se der ja, jeg gjør det jo helt feil, jeg må slutte å korrigere folk når de kaller meg geotekniker eller geolog, og heller begynne å (slumpe til å) smykke meg med titlene i ny og ne.

Gammel 26-01-24, 16:58   #604
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 17:16   #605
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ER siviløkonom, og i den grad jeg bruker noen som helst tittel er det i Mail signaturen på jobb og der står det regnskaps.... Nå ble jeg usikker på jeg er regnskapsmedarbeider, jeg tror muligens regnskapskonsulet.... Eller jeg omtaler meg som regnskapsfører. (Ikke statsautorisert)

Siviløkonom er det ikke ofte jeg trekker frem at jeg egentlig er. Og i alle fall ikke noe "ved uhell"....

Gammel 26-01-24, 18:29   #606
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hm... Burde jeg begynne å titulere meg cand.philol?

Gammel 26-01-24, 18:54   #607
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg ER siviløkonom, og i den grad jeg bruker noen som helst tittel er det i Mail signaturen på jobb og der står det regnskaps.... Nå ble jeg usikker på jeg er regnskapsmedarbeider, jeg tror muligens regnskapskonsulet.... Eller jeg omtaler meg som regnskapsfører. (Ikke statsautorisert)

Siviløkonom er det ikke ofte jeg trekker frem at jeg egentlig er. Og i alle fall ikke noe "ved uhell"....

Vi får begynne å bruke den!

Jeg har riktignok tatt mine økonomistudier i utlandet, men søkte NHH om å få bruke tittelen og fikk det godkjent.

Flaut for Sindre!

Gammel 26-01-24, 19:48   #608
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betyr dette at jeg kan kalle meg can.jur med d?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 19:50   #609
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Eneste dagen jeg har gått rundt og brukt min siviløkonomtittel, var dagen jeg fikk vitnemålet. Det hørtes så proft og voksent ut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 21:26   #610
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg kaller meg ofte lege. Sånn litt slumpete.

Gammel 26-01-24, 21:55   #611
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg kaller meg ofte lege. Sånn litt slumpete.

Jeg gjør alltid det i england. Ellet ikke lege,men doktor. Synes det er så kokko at man liksom kan velge mellom mann, dame eller doktor når man skal bestille bord f.eks

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 21:57   #612
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har studert litt juss og jobber litt med juss, kan jeg kalle meg advokat eller jurist da?

Gammel 26-01-24, 22:08   #613
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har studert litt juss og jobber litt med juss, kan jeg kalle meg advokat eller jurist da?

Jurist er ikke en beskyttet tittel (om det ikke har blitt endret de siste årene), så det kan hvem som helst kalle seg. Men jeg tipper, og håper, du ville blitt møtt med hevede øyebryn.

Men tydeligvis er det ikke så nøye, så jeg skal begynne å kalle meg Dommer. Føler jeg ofte må opptre som både advokat og dommer på jobb.

Edit: jurist ble beskyttet i 2022. Det er på sin plass. Jeg burde googlet før jeg skrev.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 12:43   #614
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hva med sivil økonom? Det må det være lov å kalle seg

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 12:47   #615
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 13:28   #616
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Gammel 27-01-24, 13:36   #617
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Begynte å gruble litt på den hovedfagsoppgava mi. Det var noen ganske sære russiske kilder der som jeg ikke egentlig var helt sikker på om jeg skjønte. Kunne vært praktisk om noen medier tok saken og sjekket opp om jeg misforsto eller ikke. Tror dessverre ikke jeg er på todo-lista. Bistandsministeren hadde en fin liten sak på facebook om den nye mediainteressen for hennes hovedoppgave - som betimelig nok handler om anti-korrupsjon knyttet til bistandsmidler

På nytt på nytt kommenterte de at det var stor forskjell på SP og AP-statsrådene i hvor raskt de gikk av. Har aldri tenkt over det før, men det stemmer jo! Borch gikk av med en gang, Kjerkol blir sittende. Ola Borten Moe gikk av superraskt, mens Huitfelt måtte tvinges ut. Det kan godt hende at sakene mot SP-folket var tydeligere/verre, men jeg får også inntrykk av at det er forskjellig partikultur.

Gammel 27-01-24, 14:18   #618
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror definitivt det er veldig ulik partikultur.

Gammel 27-01-24, 14:41   #619
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Veldig ulik kultur, tenker jeg. Høyre virker å være mer lik AP der..

Gammel 27-01-24, 15:00   #620
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvordan slumper man til å titulere seg feil, egentlig? Må si at det offentlige bildet av Finnes har falmet en god del det siste året.

Akkurat det Sindre har gjort, er ikke helt uvanlig. Jeg er siviløkonom fra NHH. Men flere av de jeg gikk ut samtidig med leverte aldri oppgave. Vi fikk jo uansett jobb et helt/halvt år før vi var ferdige med studiet, og oppgaven var kom i tillegg til alle eksamener. Selv gjorde jeg bare akkurat nok til en laudabel karakter. Jeg vet ikke om disse bekjente av meg titulerer seg med siviløkonom eller bare sier studerte ved NHH.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.