Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-24, 17:21   #261
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

T-banelinjen hjem til meg er innstilt pga snømengdene her i Oslo, så Ruter har satt opp maxitaxier for å kjøre folk hjem. Prisverdig. Men så fylles de opp med folk som skal på ski og i Tryvann da. (og ja, jeg måtte på jobb i dag. Og datteren på 16 må på skolen.) I morgen kan jeg ha hjemmekontor, så da blir det vel til at jeg kjører henne til (sentrums-)skolen da.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 18:16   #262
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg har gått litt over til å le av henne, unnskyld språket mitt, men hun er jo dum. De aller fleste skjønner at om det ikke skulle bli komplikasjoner av været i går, så måtte hver meter blitt brøytet hver halvtime fra natten og til føyka ga seg i 15-tiden. Og så mange brøytebiler finnes jo ikke.

Jeg har sluttet å lese hva hun skriver for flere år siden.

Gammel 19-01-24, 08:26   #263
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

T-banelinjen hjem til meg er innstilt pga snømengdene her i Oslo, så Ruter har satt opp maxitaxier for å kjøre folk hjem. Prisverdig. Men så fylles de opp med folk som skal på ski og i Tryvann da. (og ja, jeg måtte på jobb i dag. Og datteren på 16 må på skolen.) I morgen kan jeg ha hjemmekontor, så da blir det vel til at jeg kjører henne til (sentrums-)skolen da.

Fortsatt stengt ser jeg.

Korrigering, ser jeg på nettsiden så er det åpent, men appen svarte først at det var stengt.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 15:58   #264
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Finnmarkinger!

«Faen, jeg drittlei snø.»
«Kalle du de dær sne?! Nei, Æ huske når sjåen til han Konrad snedde ned med familien til han Erling inni, dæm måtte overleve på tørrfisk til vår’n kom».

Orker IKKE ringe familien min før våren kommer ass.

Gammel 19-01-24, 16:31   #265
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Siden det jo er fredag så klasker bussen til med 40 min forsinka. Tror jeg skal begynne 7 på fredager altså.

Gammel 19-01-24, 16:33   #266
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Finnmarkinger!

«Faen, jeg drittlei snø.»
«Kalle du de dær sne?! Nei, Æ huske når sjåen til han Konrad snedde ned med familien til han Erling inni, dæm måtte overleve på tørrfisk til vår’n kom».

Orker IKKE ringe familien min før våren kommer ass.

Tipper det er flere som hvet hvor de bor nå

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 18:05   #267
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjefter ikke på de som brøyter. Og heller ikke på de stakkars bussjåførene som virkelig ikke kan noe for kaoset. Men det holder hardt når man står i -16 og det er toralt kaos. Og hadde jeg hatt parkering på jobb hadde jeg kjørt. Blæh.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 18:11   #268
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan i det minste kjefte litt på Universet da.

All medfølelse med alle som sliter med å komme seg fram i snøkav og sprengkulde.

Sist redigert av My : 19-01-24 kl 19:00.
My er aktiv nå  
Gammel 19-01-24, 18:19   #269
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naboen har en leilighet de leier ut. Hun som bodde i den har flytta og ikke tatt med seg katten sin. Midt på kalde vinteren. Det er søren så slemt og uansvarlig. :-(

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 18:30   #270
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Naboen har en leilighet de leier ut. Hun som bodde i den har flytta og ikke tatt med seg katten sin. Midt på kalde vinteren. Det er søren så slemt og uansvarlig. :-(

Får den hjelp?

Gammel 19-01-24, 19:17   #271
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Får den hjelp?

Vi kan ikke ta den inn, for har 2 puser inne, og de går ikke overens. Har laget en seng i garasjen, og den får mat. Husverten der den bodde prøver å få de som flytta ut til å ta ansvar.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 20:11   #272
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kan ikke ta den inn, for har 2 puser inne, og de går ikke overens. Har laget en seng i garasjen, og den får mat. Husverten der den bodde prøver å få de som flytta ut til å ta ansvar.

Tenkte på hjelpeorganisasjon.

Gammel 19-01-24, 20:16   #273
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meld det til Mattilsynet. De kan bøtlegge eier og evt skaffe hjelp til katten.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 20:28   #274
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Meld det til Mattilsynet. De kan bøtlegge eier og evt skaffe hjelp til katten.

Takk for tipset. Har sjekket med hjelpeorganisasjoner - De er fulle. Det er visst mange som lar puser seile sin egen sjø.

Vi skal sørge for denne stakkaren altså, på den ene måten eller den andre.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 19-01-24, 20:31   #275
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nå medgruffer jeg over den som flyttet fra katten sin som Ellisiv skrev om.

Jeg gruffer over at forkjølelsen/bihulebetennelsen ikke blir bedre, men verre.

Gammel 20-01-24, 01:49   #276
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min bor har brøytet i mange år, og i fjor fikk han døra på traktoren sin slått i stykker med balltre av en heller misfornøyd mann.

Når brøytemannen vi bruker på hytta kommer mens vi er der har vi vært ute med både kaffe og ei flaske vin. Det gjelder å ta var på brøytemannskapet vårt. De som brøyter privat begynner å bli few and far between.

Jeg har 500 meter til jobben, og bruker vel 7-8 minutter dit. På onsdag brukte jeg nærmere 20 min. I motvind, snø og ubrøyta vei. Angret litt på at jeg ikke tok på ski.

Gammel 20-01-24, 13:11   #277
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrivefeil (feil dato)i en e-post om en konkurranse som sørget for at jeg bomkjørte 7 mil (en vei). Deilig å bruke 2,5 t på ingenting….

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-01-24, 13:32   #278
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Er så lei av å fryse. Sitter inne med 3 lag og fryser. Og nei, har ikke mer å ta på meg og kan heller ikke justere temperaturen inne.

Gammel 20-01-24, 14:13   #279
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Lei av å være syk uten tegn til bedring tross medisin.

Gammel 20-01-24, 18:54   #280
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Har lånt DVD på biblioteket, men får ikke sett filmen. Vil se på TV, ikke PC-skjerm, og da ble det veldig problematisk. Har kjøpt litt kabel-greier og switch og sånn for å få det til å spille, men det blir bare stress og teit og funker FREMDELES IKKE. LEEEEI! Jeg vil bare at sånne tekniske ting skal funke.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.