Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tråden for oss som spiller i korps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-24, 09:15   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Vi har fått nye noter som skal brukes til vårkonsert og det er så gøy. Jeg er alltid mest motivert for å øve når notene er ferske, heller enn når detaljene må finpusses.

IOA: Wow, det var mange. Her i bøgda-korpset er vi knapt 30 og veldig sårbare i de fleste instrumentgrupper.

Sånn apropo det: tips til rekruttering?

Gammel 17-01-24, 10:31   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 60
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Veldig kjekt å lese om ulike prosjekt rundt om.

Gammel 17-01-24, 12:45   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Veldig kjekt å lese om ulike prosjekt rundt om.

Enig. Får inspirasjon til tema for egne konserter.

Hvis noen har tips til korps som har gode facebooksider så send meg gjerne en prikk eller PM (prikketigging er vel SÅ 2010 ). Jeg er ute etter inspirasjon til å bygge opp egen side.

Gammel 17-01-24, 13:31   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Sånn apropo det: tips til rekruttering?

Skal ikke si at det var avgjørende for alle, men for mange både voksne og ungdommer i mitt korps er Sensommerkonserten. Alle skolekorpsmusikanter fra 14 år og oppover inviteres med en uke i august. Noen ganger er det siste uka i sommerferien, andre ganger første skoleuke. Det en intensiv uke med øvelse mandag, tirsdag og torsdag, og øvelse på søndag formiddag og lydprøver og konsert søndag kveld i en stor park i byen. Det er proffe sangsolister og alltid stappfullt. Alle notene deles ut på mandagen (men jeg tror det er litt gjenbruk fra tidligere altså). Det er helt uforpliktende og gratis, og man binder seg ikke noe mer enn til den ene uka.

I år tror jeg det var 20 stykker som var med utenom de faste i korpset, og ca 15 har fortsatt. Blant annet meg og junior. Mange av de 15 er skolekorpsmusikanter som gjerne er med en periode før de drar ut i verden når de er ferdige med videregående. Men vi er faktisk tre foreldre som har hivd oss med også.

Til julekonserten var det også noen ekstra som var med. Da binder man seg til tre øvelser (tror jeg det var) + konserten. Veldig greit! Og selv om man kanskje ikke kan være med hver gang hele tiden, så er det gøy å være med når man kan. Fint miljø også, og god stemning.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.