Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

POLL: Sier du "takk for det gamle" før nyttårsaften?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: Sier du "takk for det gamle??
Ja, er fra vestlandet 19 28,79%
Ja, er ikke fra vestlandet 2 3,03%
Nei, er fra vestlandet 8 12,12%
Nei, er ikke fra vestlandet 22 33,33%
De gamle sier det, men ikke jeg og jeg er vestfra 1 1,52%
Jeg har aldri hørt noen si det ever! 4 6,06%
Det er da ikke bare vestlendinger som sier dette, og jeg spesifiserer i tråden! 7 10,61%
Waldorfsalat 3 4,55%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-23, 15:50   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: POLL: Sier du "takk for det gamle" før nyttårsaften?

Jeg har hørt det på gammel norsk film, tror jeg. Også har det blitt sporadisk sagt av eldre (vestlendinger) rundt midnatt på nyttårsaften. Jeg syns det er rart å takke for det gamle før det faktisk er over, men ikke rart å ønske noen godt nytt år. Det er jo et ønske for fremtiden; enten det nå er selve dagen eller det kommende året.

Paff, altså? Du har seriøst aldri hørt noen si godt nyttår før nyttårsaften?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 16:10   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: POLL: Sier du "takk for det gamle" før nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Paff, altså? Du har seriøst aldri hørt noen si godt nyttår før nyttårsaften?

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Det kan selvsagt hende, men jeg kan ikke huske det. «Paff» som i at det kom litt uventet på meg. Men det var i en litt stressende situasjon i utgangspunktet, så det kan ha medvirket til sekundet med forvirring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.